Cultura

L’Ateneu Popular de Ponent dona 164 exemplars de la revista Ressò a l’Arxiu Municipal

L’Ateneu Popular de Ponent dona 164 exemplars de la revista Ressò a l’Arxiu Municipal

La tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, va signar aquest dilluns l’acord de col·laboració amb l’Ateneu Popular de Ponent per mitjà del qual l’entitat cultural ha realitzat una donació de 164 exemplars de la revista Ressò de Ponent a l’Arxiu Municipal. Aquestes revistes, que abarquen de l’any 1981 al 2011, permetran completar la col·lecció de guarda l’Arxiu Municipal després que en una inundació de l’any 2013 es perdessin alguns números.

Els números de Ressò de Ponent s’integraran en l’hemeroteca de l’Arxiu Municipal de Lleida, composta per més de tres-centes capçaleres de publicacions locals, que poc a poc es van digitalitzant, i a les què es pot accedir des de l’Arxiu Digital.

La tinent d’alcalde i regidoria de Presidència, Jordina Freixanet, ha recordat que la tasca de de l’Arxiu Municipal és, bàsicament, “divulgar, conservar i ser la memòria històrica de la ciutat, i posar el seu fons a disposició no només dels investigadors, sinó de la ciutadania de Lleida com un dret a conèixer el seu passat i a tenir dret a la memòria col·lectiva”. En aquest sentit, ha destacat la importància de tots els materials que es dipositen a l’arxiu per part de particulars o entitats: “ Tots els petits llegats que es donen a nivell de ciutat integren aquesta memòria que passa a ser d’uns, d’una entitat, a ser de la ciutat”. Freixanet ha recordat que l’Ateneu és una de les entitats més importants de la ciutat per la seva difusió cultural, educativa, artística, pedagògica i de ciència i i la revista Ressò “és la cara visible” d’aquesta tasca.

Per la seva banda, la presidenta de l’Ateneu, Carmina Pardo, ha agraït la tasca desenvolupada per les persones que han contribuït, des de l’entitat, a la preservació de la documentació “Voldria agrair especialment el Jaume Bada, que avui ens acompanya en aquest acte, que hagi tingut cura d’aquesta col·lecció que avui podem donar a l’Ajuntament” i posar a disposició de tota la ciutadania la publicació que edita l’Ateneu Popular de Ponent des de l’any 1981.

La revista Ressò és una publicació de divulgació cultural, social i històrica de la ciutat de Lleida que neix en un moment de profunds canvis i que en el seu moment fou un puntal de divulgació en els anys primers de la transició. La seva aparició s’emmarca en el moviment veïnal a l’entorn de la reforma urbanística del Clot de les Granotes.  

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.