Cultura

L’Audiència d’Osca confirma la sentència que obliga a lliurar les obres a Sixena

L'Audiència d'Osca confirma la sentència que obliga a lliurar les obres a Sixena

L’Audiència provincial d’Osca ha rebutjat el recurs presentat per la Generalitat de Catalunya i pel MNAC contra la sentència del jutjat de Primera Instància d’Osca, que ordena a Catalunya a lliurar les 44 peces del monestir de Sixena que actualment formen part de la col·lecció del Museu de Lleida. D’aquesta manera, el tribunal confirma la sentència que demana la restitució de les peces al lloc original d’on provenen, que és el Monestir de Sixena.

Els magistrats argumenten que els béns formen part d’un tot indivisible i que la protecció del patrimoni no és compatible amb la desintegració d’un conjunt monumental.

Aquesta sentència del jutjat d’Osca és precisament de la qual es demana l’execució i per això, Aragó ha reclamat al ministre de Cultura, Íñigo Méndez de Vigo, que faci servir la potestat que li dóna l’article 155 com a conseller de Cultura per lliurar les obres de Sixena. Aquest dimarts, el ministre ja va respondre que ordenaria immediatament el compliment de les sentències i que facilitaria tota la informació al respecte. Des del consorci del Museu de Lleida, insistien, però, que el ministre havia de complir també amb la legalitat de Catalunya, que protegeix -a través de la llei de Patrimoni- la unitat de les col·leccions dels Museus.

La sentència publicada avui pot ser recorreguda encara davant del Tribunal Suprem, però aquesta decisió passa pel ministeri de Cultura, que és qui -a través de l’article 155- està al capdavant de la Generalitat en aquest assumpte.

 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.