Societat

L’Eix Comercial també avança les rebaixes i ofereix descomptes d’entre el 50% i 70%

L’Eix Comercial també avança les rebaixes i ofereix descomptes d’entre el 50% i 70%

L’Eix Comercial ha avançat les rebaixes de manera generalitzada, en lloc d’esperar a l’inici tradicional el dia 7. A finals de desembre, el Grup Unipreus i botigues de la Zona Alta ja les van començar, aprofitant així la via lliure proporcionada per la suspensió per part del Tribunal Constitucional (TC) dels articles de la nova llei de Comerç de Catalunya que establia uns períodes recomanats de rebaixes. I ahir va ser l’Eix el que s’hi va sumar, sobretot cadenes i franquícies, encara que també botigues locals. Molts establiments ofereixen descomptes del 50%, tot i que ja n’hi ha alguns que posen en marxa la campanya amb un 60% i un 70%, per atreure clients.

El president de l’associació de comerciants de l’Eix, Llorenç González, va indicar que recomanen començar les rebaixes passat Reis, el diumenge que ve dia 7, que serà l’últim festiu d’obertura comercial autoritzada de la campanya nadalenca. No obstant, va admetre que alguns establiments han decidit avançar les rebaixes per no perdre vendes en relació amb els competidors. En aquest sentit, la presidenta de la Federació de Comerç (Fecom), Maria Rosa Eritja, va dir “que si les botigues del teu entorn fan rebaixes, et veus en l’obligació moral de fer-les també”. Així mateix, va considerar “factible” un augment del 3% en les vendes respecte a les rebaixes de l’any passat, el mateix percentatge que calcula per al conjunt de l’Estat la Confederació Espanyola de Comerç.

Eritja va recordar que els comerços van viure moments “molt difícils a l’octubre i novembre, quan les vendes van baixar a nivells del 2008, i al desembre es van recuperar en part”. La confederació preveu que les vendes es concentrin en els primers deu o quinze dies i demana un període “perfectament definit” per a les rebaixes.

Previsió de més de 1.800 contractes per a la campanya

La campanya de rebaixes generarà a Lleida 1.380 contractes, dada que suposa un increment de l’11% respecte al 2017, segons les previsions de l’empresa de recursos humans Randstad. L’augment a Lleida és el segon més alt de les quatre províncies catalanes, només al darrere de Tarragona, on les contractacions pujaran un 12,3%. A tot Catalunya estima que es firmaran 22.550 contractes en els sectors de comerç i transport i logística, la millor xifra dels últims anys i amb un augment del 9,4% respecte al mateix període de l’any anterior. En el conjunt de l’Estat, preveu uns 150.000 contractes, que significa la xifra més elevada que s’ha registrat fins ara i que representa un increment del 14% respecte a l’any passat.

Per la seua part, la presidenta de la Federació de Comerç, Maria Rosa Eritja, va destacar que hi ha botigues que reforcen personal al gener, però va considerar que no ampliaran plantilla de manera generalitzada. De fet, va indicar que “un augment de les vendes d’un 3% es pot gestionar amb el mateix personal”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Desallotgen una desena de persones per l’esfondrament d’una casa deshabitada al centre històric de Balaguer

Successos

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026
Lleida és la demarcació catalana amb menys coneixements per actuar davant d'emergències
Societat

Lleida, a la cua de Catalunya en preparació davant d’emergències

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Societat

Lleida reforça els autobusos i el trànsit al cementiri per Tots Sants

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.