Societat

Les Borges Blanques convocarà cinc places d’agent de la Policia Local

Les Borges Blanques convocarà cinc places d'agent de la Policia Local

Ajuntament de les Borges Blanques està enllestint les bases de la convocatòria pública de cinc places d’agent de la Policia Local. El consistori preveu publicar-la durant el mes de febrer i que el procés selectiu s’allargui durant uns cinc mesos. La primera tinenta alcalde, Núria Palau, ha explicat la convocatòria «permetrà fer cinc incorporacions a la vegada«, que serviran per cobrir dues places que quedaran vacants per jubilació, una marxa voluntària per haver obtingut nou destí, i dues més per regularitzar les que actualment ocupen dos funcionaris interins. A més, una d’aquestes incorporacions es farà pel sistema de concurs específic, reservat a mobilitat horitzontal, fet que implica que només hi podran optar persones funcionàries de carrera, provinents de cossos de policia local de la resta de Catalunya, dels Mossos d’Esquadra, o de forces i cossos de seguretat de l’Estat, destinats a Catalunya.

D’aquesta manera, Palau ha afirmat que, tot i no tenir l’obligació de disposar d’aquest servei, ja que el municipi té menys de 10.000 habitants, el consistori passarà a tenir nou policies de carrera, enlloc dels sis agents actuals i dels tres interinatges, que integraven fins ara la plantilla de la Policia Local de les Borges Blanques, Així, la localitat «podrà disposar d’un cos encara més professionalitzat, i preparat per donar cobertura a totes les necessitats de seguretat, amb dos nous efectius de carrer, que fins ara habitualment estaven destinats a altres tasques», segons ha dit la regidoria de Governació.

En aquest sentit, Palau ha remarcat que, actualment, amb una mitjana d’1,5 agents de la policia locals per cada 1.000 habitants, la capital de les Garrigues per damunt de la mitjana de Catalunya. Tot i això, les Borges compta amb comissaria dels Mossos d’Esquadra, cosa que implica que la localitat disposa de 2,3 agents més, de mitjana, per cada mil habitants.

Procés selectiu

Durant el procés de selecció, a banda de valorar els diversos mèrits, també es realitzarà una prova de coneixements culturals, d’aptituds físiques, psicotècnic i proves mèdiques. Una vegada finalitzat aquest procés, els opositors que l’hagin superat hauran de fer el curs bàsic de l’Escola de Policia de Catalunya.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes
Societat

La Granadella posa dos pisos municipals de lloguer a 400 euros al mes

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues
Societat

Sis restaurants participen en la 32a Mostra Gastronòmica de les Garrigues

Laura Quintana · 23 oct. 2026
Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat
Societat

Les Borges Blanques impulsa la mobilitat sostenible durant la Setmana Europea de la Mobilitat

Laura Quintana · 18 set. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.