Les Borges Blanques viuran aquest cap de setmana un intens programa d’activitats en el marc de la Marató d’Entitats, una iniciativa solidària impulsada per l’Ajuntament amb la col·laboració d’una trentena d’entitats del municipi. El conjunt d’activitats té com a objectiu recaptar fons per ajudar els pobles del País Valencià afectats per la DANA, i fins ara ja s’han recollit més de 3.000 euros amb accions prèvies.
El programa arrenca aquest divendres 11 d’abril a les 19 h amb una acampada popular a la plaça de l’U d’Octubre organitzada per l’Esplai Apassomi, amb caixa de resistència solidària. La tarda inclourà també un tast guiat d’olis a l’Oleoteca (18.30 h) i la projecció del film “Canvi” de Javier Horillo (20 h), una pel·lícula que aborda el canvi climàtic combinant ficció, ciència i entrevistes reals.
El dissabte 12 començarà a les 10 h amb la inauguració de la bústia solidària a la plaça de la Independència i una xerrada sobre protecció civil i els aiguats del 2019 a càrrec del gerent d’urbanisme i l’alcalde, Josep Farran. La Biblioteca Marquès d’Olivart acollirà sessions de contacontes infantils, mentre que també tindran lloc una taula rodona sobre voluntariat, la visita guiada “Les Borges sota les bombes”, i múltiples activitats esportives inclusives al Pavelló de l’Oli i el Pavelló Francesc Macià, a càrrec del Club Bàsquet Borges-Garrigues i el Club Tennis Taula Les Borges.
També hi haurà esmorzar solidari, bingo musical i paradetes d’entitats, i al migdia un vermut musical amb diverses associacions. La jornada continuarà amb una exhibició de futbol freestyle a càrrec de Paloma Freestyle, la Calçotada Embruta’t al Passatge de l’Oli i un cafè amb el teixit associatiu amb la participació de David Bonvehí, director general d’Economia Social i Solidària.
El diumenge 13 d’abril, el protagonisme serà per a l’esport i el patrimoni local, amb la marxa ciclista Terrall Garrigues 2.0, l’entrenament popular del Club Atlètic Borges i una visita guiada al campanar de l’Església de l’Assumpció de Maria.
El programa continuarà al mes de maig amb més activitats solidàries com el Festival Musical de l’Associació Grums (3 de maig), el Concert de Primavera de l’Orfeó Terrall (17 de maig) i un taller de tècnica vocal i cant coral (18 de maig).
Des de l’Ajuntament de les Borges Blanques s’ha destacat la gran implicació de les entitats locals i s’ha convidat tota la ciutadania a participar activament per fer del cap de setmana un referent de solidaritat i cooperació.