Un gran nombre de localitats de totes les comarques de Lleida es van sumar ahir a La Marató de TV3 en desenes d’activitats solidàries per recaptar fons, des d’exhibicions esportives fins a música, tallers infantils, vermuts i dinars.
Al final de les més de 15 hores de programa, la Marató va aconseguir un total de 7.215.676 euros a tot Catalunya, que es destinaran a la investigació de les malalties infeccioses, com la pneumònia, la grip, la meningitis, la tuberculosi, l’hepatitis, el VIH i la sèpsia. De tota manera, com passa cada any, la recaptació serà més alta, perquè es poden continuar fent donacions fins al mes de març.
Balaguer, Tàrrega, Mollerussa, Lleida o la Seu d’Urgell van ser algunes de les capitals que no van faltar a la cita, així com Guissona, Alcarràs, Juneda, Agramunt, Bellpuig, Anglesola o Soses, entre moltes altres poblacions.
A més, el programa també va comptar amb presència lleidatana al plató, ja que l’artista Ferran Aixalà va col·laborar en la presentació de l’espai amb l’encarregada de conduir la Marató, Helena Garcia Melero.
Com ja és tradició en aquest esdeveniment solidari, el Saló Víctor Siurana de la Universitat de Lleida va tornar a ser el centre de recepció a l’àrea de Ponent de les trucades per donar fons. Una cita a què no van faltar l’alcalde, Àngel Ros, i el president de la Diputació, Joan Reñé, que van atendre trucades a la tarda en el mig centenar de línies telefòniques habilitades en la 26a edició de La Marató de TV3. A tot Catalunya es van superar les 3.000 activitats.












