Societat

Les Escoles Especials Llar de Sant Josep de la Diputació de Lleida munten una parada de Nadal

Les Escoles Especials Llar de Sant Josep de la Diputació de Lleida munten una parada de Nadal

Aquest dijous, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha visitat la parada nadalenca que les Escoles Especials Llar de Sant Josep de la Diputació han instal·lat a la façana de l’edifici de la institució els dies 12 i 13 de desembre. Talarn ha estat acompanyat per la vicepresidenta i diputada responsable de les Escoles Especials, Rosa Pujol; el vicepresident Agustí Jiménez; i la diputada Estefania Rufach, juntament amb membres de la direcció, el professorat i l’alumnat.

La parada, una cita ja tradicional al calendari nadalenc de Lleida, ofereix productes elaborats pels mateixos alumnes del centre, especialment relacionats amb les festes de Nadal. A més, com cada any, una part d’aquests productes es destinen a recaptar fons per a La Marató, que enguany està dedicada a les malalties respiratòries.

Les Escoles Especials Llar de Sant Josep atenen 79 alumnes d’entre 5 i 20 anys amb diferents graus de discapacitat. En aquest curs acadèmic, els joves participen en diversos programes formatius com els cursos de Tèxtil i Confecció i Jardineria, emmarcats en el Pla d’Inserció Laboral a través del Programa d’Inserció i Formació. Aquestes iniciatives tenen com a objectiu facilitar l’accés al mercat laboral i potenciar les habilitats personals i socials dels alumnes.

A més, les escoles ofereixen activitats extracurriculars com teràpies assistides amb cavalls i gossos, ioga i natació. Aquestes propostes complementàries permeten treballar el desenvolupament cognitiu i les habilitats individuals dels alumnes, millorant la seva qualitat de vida i fomentant la inclusió.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.