Cultura

Les marionetes surten de festa

En Patufet, la nova proposta del Centre de Titelles de Lleida per al públic infantil, va donar ahir al matí a CaixaForum el tret de sortida a la 26 edició de la Fira de Titelles de Lleida. El certamen oferirà fins demà diumenge un ampli programa de 68 funcions d’espectacles de titelles per a tots els públics, a càrrec de 23 companyies, dos més que l’any passat. Això sí, bona part amb el cartell d’entrades esgotades des de fa diversos dies. De fet, les deu funcions de pagament programades ahir van esgotar totes les entrades a la venda. En el conjunt del certamen, ja s’havien venut totes les localitats per a 30 dels 41 espectacles de pagament. Per avui dissabte, només quedaven entrades en 9 de les 19 funcions programades i per demà diumenge només en quedaven per a dos, una de les quals la gala final d’entrega de premis, a les 22.00 hores al Cafè del Teatre.

Elisabet Vallvé i Oriol Ferre, responsables del Centre de Titelles i de la Fira, van assenyalar en aquest sentit que «de cara a l’any que ve haurà de replantejar-se com poder augmentar el nombre de funcions, encara que com sempre tot dependrà del pressupost».

L’alcalde, Àngel Ros, i la directora d’Arts Escèniques de la Generalitat, Nèlida Falcó, van inaugurar la fira destacant el doble caràcter de festa i de trobada de professionals del sector. Ros va destacar l’aposta de Lleida per la indústria cultural, «un sector estratègic per a aquest segle XXI». Avui i demà, els carrers de l’Eix Comercial i la plaça Ricard Viñes prendran protagonisme amb els espectacles a l’aire lliure.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.