Societat

Les residències flexibilitzen les restriccions a visitants

Els interns en residències podran tornar a fer passejos i sortides inferiors a tres dies

El Departament de Drets Socials i el Departament de Salut han actualitzat el Pla sectorial de la gestió de la COVID davant la situació epidemiològica actual, amb la prioritat de recuperar la normalitat convivencial i les activitats en els centres residencials, mantenint encara certes mesures de prevenció i seguretat. L’àmbit residencial ha participat també en aquesta actualització.

El document estableix nous criteris i la relaxació d’algunes mesures per adaptar el funcionament dels centres a aquesta nova etapa que s’obre amb la vacunació massiva de residents (96,7% amb la pauta completa) i treballadors (91,3%), i un cop superada l’última onada produïda per la variant Delta.

La nova versió del protocol busca la normalització de les visites i de les sortides dels residents, i que es recuperin activitats individuals i grupals, perquè són un element clau per al benestar emocional dels residents. En les residències amb categoria verda, en les que les persones residents no estan exposades al virus, les visites de familiars, amics i cuidadors no tindran limitat el número de visitants ni la durada de les mateixes, tot i que mantindran la cita prèvia. També es normalitza la possibilitat de fer visites a les habitacions dels residents. Mantenint les mesures de protecció recomanades (mascareta quirúrgica i rentat de mans), es podrà mantenir contacte físic amb tots els residents durant les visites dels familiars i amics, per tal que la persona resident pugui gaudir dels beneficis terapèutics de la visita. Així, es recuperarà tant l’horari com la durada de les visites que es tenia abans de la pandèmia, adaptant-ho només a les condicions físiques que permetin garantir les mesures de protecció.

En el cas de les residències en situació groga, en les que hi ha presència del virus, es normalitza el règim de visites en les zones habilitades, però sense contacte directe dels visitants. Aquest contacte directe es podrà donar en residències grogues i vermelles quan el suport i el procés d’atenció a les persones ho aconsellin i, especialment, en situació de final de vida, fent ús de les mesures de protecció.

Pel que fa a les sortides, tant siguin curtes d’una estona, com de dies, no tindran cap limitació ni en número ni en durada. En el cas de sortides superiors a 3 setmanes, les persones no vacunades o incorrectament vacunades s’hauran de realitzar una prova PCR i fer posteriorment un aïllament.

Grups de convivència de 25 persones

Es mantenen els grups estables de convivència, però podran arribar a ser de fins a 25 persones –segons les possibilitats organitzatives de la residència– en les residències en situació verda per millorar la interrelació entre les persones que viuen als centres residencials.

Els nous ingressos de persones correctament vacunades, o que hagin passat la infecció per la COVID-19 en els 3 mesos previs no requeriran cap prova de cribratge ni quarantena inicial en les residències amb una cobertura vacunal de les persones residents del 85% o superior.

Les mesures de normalització convivencial i de l’activitat es fan de manera compatible amb la minimització del risc de contagi, mantenint des de la residència les mesures de prevenció, i una tasca important d’informació i assessorament a les persones visitants, amb la qual es comparteixi la responsabilitat per garantir la seguretat de tota la comunitat convivent.

Cribratges a professionals

Els cribratges a les persones professionals s’adaptaran a la situació epidemiològica actual, i els i les treballadores correctament vacunades mantindran una PCR quinzenal, mentre que serà setmanal per les no vacunades o incorrectament vacunades.

En el cas dels professionals externs, com ara podòlegs o perruquers, i els col·laboradors esporàdics que tinguin contacte directe amb els residents i que estiguin correctament vacunats, no es realitzarà cap test de cribratge. En el cas de no estar vacunats o estar incorrectament vacunats, abans d’accedir a la residència caldrà que portin un TAR negatiu fet en les 72 hores anteriors.

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Afectacions a la circulació de la Rambla de Ferran durant el cap de setmana
Societat

Afectacions a la circulació de la Rambla de Ferran durant el cap de setmana

Redacció i Pau Vilaró · 13 abr. 2024
Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19
Societat

Descobreixen mecanismes clau en la persistència de seqüeles pulmonars en pacients crítics de COVID-19

Redacció i Lourdes Farré · 15 març 2024
Les comunitats de regants denuncien les restriccions del Govern i proposen alternatives per afrontar la sequera
Societat

Les comunitats de regants denuncien les restriccions del Govern i proposen alternatives per afrontar la sequera

REDACCIÓ - ACN · 16 febr. 2024

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.