Societat

L’Escola Balàfia celebra els seus 55 anys de trajectòria al servei de l’educació al barri

L’Escola Balàfia celebra els seus 55 anys de trajectòria al servei de l’educació al barri

L’Escola Balàfia ha celebrat un acte de commemoració dels seus 55 anys de funcionament, que també ha servit com a comiat d’aquesta etapa, ja que el centre ha passat a integrar-se en la nova escola Pinyana-Balàfia, que uneix els dos centres que estaven en funcionament en aquesta part del barri en un nou edifici a l’avinguda de Pinyana.

El Paer en Cap, Miquel Pueyo, ha participat en la trobada amb totes les persones vinculades al centre, en la qual ha mostrat el seu reconeixement per la tasca pedagògica que han dut a terme tots els docents que han passat per aquesta escola i també pel paper que ha tingut el centre per a la integració social al barri.

“Gràcies a tots per haver confiat a l’escola el més important que teniu que són els vostres fills. Aquesta és l’escola d’un barri treballador, al qual va arribar gent d’arreu i avui segueix sent un espai acollida. Més enllà de les diferències, és més el que ens uneix que el que ens separa”, ha destacat Pueyo.

Durant l’acte s’ha dut a terme també la plantada d’un roure al pati de l’escola, en record i homenatge a la mestra Mercè Amenós, que va morir recentment.

L’acte ha comptat també amb la participació de les tinents d’alcalde Jordina Freixanet i Sandra Castro, i dels regidors Marta Gispert i David Melé, així com amb el director dels serveis territorials de la conselleria d’Educació, Claudi Vidal, i el director de l’escola Jesus Nogués.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.