Cultura

L’Escolania de Montserrat i La Grande Chapelle actuen per primera vegada juntes a Lleida

L’Escolania de Montserrat i La Grande Chapelle actuen per primera vegada juntes a Lleida

El cor de l’Escolania de Montserrat i La Grande Chapelle actuen per primera vegada en un concert conjunt aquest dimecres, 22 de desembre, a l’Auditori Municipal Enric Granados en el marc de la programació de LaTemporada Lleida. Serà una actuació única que només s’haurà repetit aquest vespre al Palau de la Música Catalana. Sota la direcció d’Albert Recasens, presentaran un programa que aposta decididament pel patrimoni musical català: la Missa Scala Aretina de Francesc Valls iuna selecció de motets de compositors montserratins.

La formació vocal i instrumental de música antiga La Grande Chapelle va néixer el 2005 amb la voluntat de realitzar una nova lectura de les grans obres vocals hispàniques dels segles XVI al XVIII i contribuir a la labor de recuperació i difusió del patrimoni històric musical hispànic.

El musicòleg i director Albert Recasens va assumir la direcció artística de l’ensemble el 2007, i des de llavors ha dirigit nombrosos concerts tant de polifonia com de música Barroca al capdavant de la formació.

Les dues formacions s’uneixen per presentar un programa d’autors catalans. La primera part inclou una selecció de motets d’alguns dels més cèlebres mestres de capella del monestir de Montserrat dels segles xvii i xviii: Joan Cererols, Miquel López, Benet Julià i Narcís Casanoves.La segona part estarà dedicada enterament a la Missa Scala Aretina (1702) de Francesc Valls, l’obra magna d’aquest compositor, del qual enguany celebrem el 350 aniversari del seu naixement.

La MissaScala Aretina va donar lloc a un dels debats musicals més encesos de l’època. La polèmica tenia un fons estètic, però també un altre de polític que responia a la tibant situació entre les diferents faccions de la Guerra de Successió. El 1719, Francesc Valls, que era mestre de capella de la catedral de Barcelona des de 1703, va ser destituït i desterrat per ordre de Felip V.

Tota la programació de LaTemporada Lleida així com les entrades i abonaments es poden consultar al web de LaTemporada Lleida

Les entrades també es poden comprar a les taquilles de l’Auditori Municipal Enric Granados, Teatre de la Llotja, Teatre Municipal de l’Escorxador i a l’oficina de Turisme de Lleida.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.