El Festival de Música Antiga dels Pirineus (Femap) tornarà a omplir de música antiga els escenaris més emblemàtics de les comarques pirinenques, en una nova edició –la vuitena– que comptarà amb més municipis. L’Escolania de Montserrat i la Capella de Música de Montserrat obriran el programa de concerts a la Seu d’Urgell el 29 de juny, en un cartell que, fins a finals d’agost, comptarà amb alguns dels solistes i els grups més prestigiosos del moment en l’àmbit de la música antiga. La programació oferirà 52 concerts, que sonaran en 37 municipis, 21 dels quals de les comarques de Lleida.
Després de l’espectacle inaugural, altres cites destacades seran les del Cor de Noies del Orfeó Català, que interpretarà Ressons de l’antiga Europa a Tremp (5 de juliol); The Illyria Consort, que portarà Tresors vienesos a Escalarre (13 de juliol); el muntatge Música de Cambra per a la Cort de Lisboa, amb María Hinojosa i Ludovice Ensemble, que es podrà veure a la vall de Boí i Salàs de Pallars (13 i 14 d’agost); Locus Desperatus, que oferirà un viatge al passat a la col·legiata de Mur i a Tavascan amb La música a la capella reial de Martí l’Humà (17 i 19 d’agost); i l’intèrpret Eduardo Paniagua, que portarà la música del segle XIII fins a la Seu d’Urgell i Espot (24 i 26 d’agost).
Com és habitual, el festival combinarà la música amb visites guiades a l’entorn i al patrimoni dels llocs dels concerts, degustacions i activitats culturals incloses al preu de les entrades.