Cultura

L’exposició de 600 protagonitza LleidaAntic, que demostra l’interès per les antiguitats

L'exposició de 600 protagonitza LleidaAntic, que demostra l’interès per les antiguitats

La 24a edició de Lleidantic (saló d’antiquaris), l’11a de Lleida Retro (exposició de vehicles antics i clàssics) i la VII Trobada del Disc van tancar ahir les portes a Fira de Lleida amb les expectatives dels expositors complertes pel que fa a vendes i contactes. Segons van apuntar els organitzadors, el triple certamen va reunir entorn de 7.000 visitants, amb una especial afluència de públic durant el matí d’ahir.

Una de les joies de l’edició d’aquest any va ser una exposició de catorze Seat 600, coincidint amb els seixanta anys de la sortida al mercat d’aquest vehicle que va revolucionar els viatges a Espanya. Els aficionats comentaven ahir com els va canviar la vida aquest cotxe. “Costava 60.000 pessetes, que era una fortuna i no tothom les tenia. Però va ser una autèntica revolució, un alliberament per a moltes famílies que per fi podien viatjar”, va afirmar Josep Maria Gilart. A més dels 600, els visitants van poder admirar uns altres setanta cotxes, motos i camions històrics.

Altres dels atractius de Lleidantic van ser la mostra d’objectes de l’Arxiu Històric del BBVA –amb un centenar de peces, incloent-hi màquines d’escriure, calculadores i bitllets– i la Beatlemania, amb tres-cents objectes, com ara pòsters, discos, vídeos en VHS, pins, figuretes, capses, rellotges, cromos, caràtules de discos de diferents països i altres articles de marxandatge del grup de Liverpool.

Lleidantic, Lleida Retro i la Trobada del Disc van reunir un total de 15.700 peces, entre mobles, joies, porcellana, vidre, ceràmica, estris antics, rellotges, cromos, escultures, quadres, numismàtica, bitllets, monedes antigues, vehicles clàssics i material discogràfic.

El mercat dels discos de vinil, en creixement

Els clàssics no moren mai i cada vegada són més els aficionats als discos de vinil. Així ho van assegurar ahir els responsables del sector reunits a la VII Trobada del Disc. Segons van apuntar, els discos més venuts són els de grups com Queen, Led Zeppelin o Dire Straits.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.