Societat

L’humor com a eina de gestió emocional centra la Jornada INNSOC

L'humor com a eina de gestió emocional centra la Jornada INNSOC

L’humor pot ser una bona eina de gestió emocional en temps de crisi, com els que estem vivint a conseqüència de l’actual pandèmia de COVID-19. Aquesta és la premissa de la 6a Jornada INNSOC, que la Càtedra d’Innovació Social de la Universitat de Lleida (UdL) celebrarà dimecres, 9 de desembre, a partir de les 10.00h i en format virtual.

La comunicadora feminista Natza Farré, els pallassos Ferran Aixalà i Jordi Solé i el psicòleg clínic Ferran Abella seran els ponents. Els vídeos de les xerrades estan il·lustrats amb vinyetes de l’artista i humorista gràfic Ermengol Tolsà.

La jornada INNSOC 2020 porta per títol global Humor en temps de Covid. Plantejarà qüestions com ara si aquesta facultat pot ser útil per a gestionar moments de crisi, la capacitat dels individus i les estratègies (si existeixen) per a cultivar el sentit de l’humor, o si a l’hora de fer humor cal establir uns límits.

Natza Farré parlarà sobre la seua experiència personal en diferents programes d’humor tant a la ràdio, La competència (RAC1), com a la televisió, en espais com La nit dels Òscars (TV3). Mentre, l’actor de la companyia Kamchàtka, Jordi Solé, explicarà la seua tasca com a membre de l’ONG Pallapupas i reflexionarà sobre la presència de l’humor als hospitals.

El pallasso, guionista i cantant Ferran Aixalà plantejarà els beneficis de l’humor. De la seua banda, Francesc Abella, coordinador de la Unitat de Tabaquisme de l’Hospital Universitari Santa Maria de Lleida i exprofessor de la UdL, se centrarà en l’humor terapèutic. Abella és autor, juntament amb Ermengol Tolsà, de llibres com Deixar de fumar pot ser divertit o L’ansietat, en aquest darrer també hi col·labora Salvador Gallart, professor associat del departament de Psicologia de la UdL.

Les sessions, que s’emetran a través del canal de Youtube de la Càtedra d’Innovació Social, van adreçades a professionals de l’àmbit de la salut, l’educació i l’atenció social, i a estudiantat del mateixos àmbits. No cal inscripció prèvia.

INNSOC se celebra anualment des de 2015. A través d’experiències innovadores en l’àmbit de la felicitat i el benestar, busca promoure la qualitat de vida de les persones, expliquen els organitzadors. L’any passat la jornada duia per títol Valors, felicitat i esport.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.