Societat

Lleida acull la primera Cursa Infantil Adaptada

Lleida acull la primera Cursa Infantil Adaptada

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha acompanyat aquest matí els participants en la primera Cursa Infantil Adaptada que es realitza a la demarcació provincial i que s’ha desenvolupat a l’esplanada de la Llotja.

Aquesta cursa ha estat ideada amb l’objectiu de donar visibilitat les diferents capacitats i potencialitats dels infants amb diversitat funcional i/o dificultats per a la deambulació i per fer palès que els nens i nenes també poden participar en activitats esportives de la ciutat, si se’ls té en compte i es fan les adaptacions pertinents.

Han participat un total de 32 nens/es, de 4 a 16 anys, tots ells amb diversitat funcional (discapacitat intel·lectual i del desenvolupament, trastorn espectre autista, discapacitats sensorials com hipoacúsia, visió reduïda, problemes motrius,…) molts d’ells amb dificultat de mobilitat, per la qual cosa han necessitat suports externs per desplaçar-se (fèrules, caminadors, crosses…), alguns amb hipersensibilitat acústica, per la qual cosa s’ha habilitat una franja horària, a primera hora, perquè el soroll ambiental fos el menor possible.

La cursa ha estat una iniciativa de 5 mares voluntàries, totes amb fills amb necessitats especials, que varen contactar el passat mes d’agost amb els organitzadors de la cursa pionera d’aquesta modalitat, la qual va néixer al Barri Gòtic de Barcelona amb motiu de les festes de Sant Roc.

L’alcalde Miquel Pueyo ha felicitat aquest “grup de mares valentes, coratjoses i responsables, per la seva tenacitat en tirar endavant la celebració d’aquesta cursa” i ha recordat que l’Ajuntament de Lleida fa temps que treballa per impulsar l’esport adaptat i inclusiu a la ciutat.

El paer en cap ha desitjat a tothom a gaudir d’aquesta competició, “a la qual seguiran altres més, perquè “una societat no es pot considerar completa, feliç, justa i solidària si no és capaç d’incorporar totes les persones que la constitueixen amb les seves capacitats i diversitats”, ha dit. Tall de veu M. Pueyo

En l’acte de benvinguda, també han participat el tinent d’alcalde Paco Cerdà i els regidors Jaume Rutllant, David Melé i Ignasi Amor.

La cursa ha comptat amb la col·laboració d’una vintena de voluntaris. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.