Cultura

Lleida, capital europea de la dansa urbana amb la 7a edició de The Best On

Lleida, capital europea de la dansa urbana amb la 7a edició de The Best On

La 7a edició del certamen de dansa urbana ‘The Best On’, organitzat per l’escola de dansa Dancescape!, acollirà aquest dissabte a més de 180 ballarins de 13 companyies de l’Estat espanyol i internacionals al Teatre de la Llotja. Per setena vegada consecutiva, Lleida es convertirà en la capital europea de la dansa urbana. Algunes de les companyies que estaran al ‘The Best On’ són Iron Skulls, Kampai, Souldiers, Klimax, Harmonique, Pauliledlfonso, Comunity Danza, Wi Team, Melrose Fam (Espanya), Fly Dance Company (Irlanda), General Gang (Japó i Espanya), Indiohana (Itàlia) i Who Cares (Alemanya).

L’esdeveniment, que tindrà lloc a partir de les 18 hores, repartirà tres premis: el guardó per la companyia guanyadora serà de 6.000 euros, per la segona classificada, 1.000 i per la tercera, 500. A més, també es lliurarà el Premi Especial de La Llotja, que permetrà una actuació especial de la formació seleccionada al teatre.

[Sortegem 2 entrades dobles! Desocbreix con aconseguir-les!]

Jurat de prestigi

La 7a edició comptarà amb un jurat de luxe, format per diversos ballarins professionals de gran prestigi internacional, entre els quals estarà present Pat Cruz, membre del grup Kinjaz i amb un canal de Youtube amb més de 50.000 subscriptors. Com a representants d’aquest, també hi seran Zack Reece i Devin Pornel.

Una vegada finalitzat el certamen, tindran lloc les exhibicions d’Alba Luzia, l’Escola de Sant Cugat i Innedit. La festa final anirà a càrrec del DJ Hector Hop i també es farà un ‘showcase’ amb Albert Xampi, Sarah Coral i Marshall & Sther.

‘Workshop’ amb el jurat

La cita amb la dansa urbana continuarà el diumenge, quan els membres del jurat impartiran un ‘workshop’ de perfeccionament amb els participants del ‘The Best On’. El director de l’escola de dansa lleidatana Dancescape!, organitzadora del certamen, Xavi Blanco recorda l’alt nivell dels participants en la competició. “Prèviament hem fet una selecció d’entre les més de 30 companyies que ens ha presentat la seva proposta”, assegura. Finalment, seran una quinzena les què hi participin.

Blanco explica que gràcies al certamen coreogràfic ‘The Best On’, Lleida tornarà a ser per un dia la capital europea de la dansa urbana, en un moment en què la pràctica d’aquesta modalitat està tenint una gran acceptació entre públics de totes les edats.

‘The Best On’, una competició de referència

El certamen coreogràfic ‘The Best On’ converteix Lleida en la capital de la dansa urbana. Durant les seves sis edicions anteriors, s’ha consolidat com una competició de referència per part de les companyies professionals, tant per l’excel·lent dotació econòmica dels premis, com per la qualitat dels membres del jurat, tots ells ballarins professionals d’alt nivell i amb molt de prestigi a escala internacional.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.