Cultura

Lleida commemora el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica

Lleida commemora el Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica

L’Auditori Municipal Enric Granados ha acollit la jornada de celebració del Dia Mundial de la Fibromiàlgia i la Síndrome de la Fatiga Crònica, a la qual ha assistit la regidora de Persones Grans, Salut i Consum, Anna Miranda.

Aquesta jornada, organitzada per Fibrolleida, té com a objectiu debatre i reflexionar sobre el conjunt de malalties aplegades sota la Síndrome de Sensibilització Central, que afecta un 2,5% de la població, majoritàriament dones.

Miranda ha destacat la importància de la visibilització d’aquestes malalties cròniques i ha posat de relleu el repte que suposen per a la medicina, ja que encara no se’n coneixen les causes ni els tractaments. També ha recalcat que l’Ajuntament de Lleida continuarà contribuint a la visibilització de les Síndromes de Sensibilització Central.

La jornada ha comptat amb la ponència del Dr. Rosselló sobre la Fibromiàlgia, en la qual ha explicat què implica patir i conviure amb aquesta malaltia.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.