Societat

Lleida envia material solidari i voluntaris a les zones afectades per la DANA

Lleida envia material solidari i voluntaris a les zones afectades per la DANA

Aquest dijous, 7 de novembre, la Diputació i la Paeria de Lleida van enviar els primers camions carregats amb material solidari per ajudar els damnificats per la DANA que ha colpejat diverses localitats de la Comunitat Valenciana. En un esforç de coordinació i solidaritat, la Diputació va gestionar l’enviament d’un dels vehicles amb aportacions recollides pels ajuntaments de la demarcació, gràcies a la resposta espontània dels veïns. Alhora, la Paeria va fer arribar dos camions addicionals amb subministraments recollits en centres cívics i supermercats de la ciutat.

El primer camió de la Diputació va sortir ahir amb destinació a Paiporta, una de les zones més afectades, transportant productes essencials com material de neteja, aigua, llet i articles d’higiene personal, segons les necessitats identificades per les autoritats valencianes. Els pròxims enviaments inclouran un segon camió que sortirà entre avui i dilluns cap a Sedaví amb subministraments addicionals.

destaquem

Paral·lelament, la Paeria va enviar el seu primer tràiler en direcció a Sant Andreu de la Barca, des d’on es gestionarà la distribució de la càrrega de 26 palets de material prioritari, especialment articles d’higiene personal i productes de neteja. El segon camió de la Paeria, ja preparat, anirà cap a Xàtiva, que actua com a centre de distribució per a les zones afectades. En aquest cas, el vehicle transporta 24 palets de productes per a la seva redistribució. El tercer camió s’omplirà en els pròxims dies amb el material que encara es troba en procés d’organització.

Aquest esforç logístic i solidari ha estat possible gràcies a la col·laboració de diverses empreses del sector agrícola i del transport del territori, com Transcodo, Robles, la Cooperativa Fructícola de Torrelameu, Caberol, Cooperativa de Corbins, Fruits de Ponent, Nufri i Actel.

Voluntariat de Lleida en acció

L’ajuda lleidatana no es limita al material; desenes de voluntaris han decidit desplaçar-se a les zones devastades per la DANA. Estudiants de la Universitat de Lleida (UdL), agents de la Guàrdia Urbana i altres ciutadans treballen sobre el terreny per col·laborar en les tasques de recuperació.

Entre ells es troben Júlia Ramírez i Jacint Autet, estudiants d’Enginyeria Forestal de la UdL, que des de dilluns han estat ajudant al municipi de Picanya amb una Agrupació de Defensa Forestal (ADF). Equipats amb bombes d’aigua, estan duent a terme tasques de buidatge en aparcaments comunitaris i altres edificis. Els voluntaris han passat les nits en un pavelló on dormen amb matalassos, acompanyats per l’exèrcit i els Bombers de la Generalitat.

D’altra banda, la colla castellera ‘Los Marracos’ de la UdL ha anunciat que alguns dels seus membres viatjaran aquest divendres a Catarroja per sumar-se a les tasques de recuperació. Els voluntaris inclouen estudiants de l’ETSEAFiV, la FIF i la FEPTS. A més, estudiants de la Facultat de Medicina han confirmat que es desplaçaran a les zones afectades a partir del 15 de novembre, un cop acabats els exàmens, per col·laborar com a sanitaris en els hospitals de campanya. Jorge Sánchez, alumne de tercer de Medicina, ha explicat que s’incorporarà com a voluntari en torns de nit.

La Guàrdia Urbana de Lleida també ha desplegat 18 agents com a voluntaris, que estan col·laborant en tasques de recuperació en diverses localitats afectades pel temporal.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.