Cultura

Lleida es prepara per homenatjar el seu científic més universal, Joan Oró

Lleida es prepara per homenatjar el seu científic més universal, Joan Oró

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, acompanyat del regidor de Cultura, Ciutat i Transició Ecològica, Jaume Rutllant, i del president de la Fundació Oró, Francesc Oró, s’han reunit per a ultimar els detalls de l’acte central de l’Any Oró que organitza l’Ajuntament de Lleida pel dia 18 de març, al Parc Agrobiotech.

Amb l’objectiu de recordar i homenatjar el científic més universal que ha donat la ciutat de Lleida, Joan Oró, la Paeria ha previst un acte institucional en què es posarà en valor la projecció personal, professional i científica d’Oró al llarg de la seva vida.

L’alcalde, Miquel Pueyo, ha subratllat que la ciutat “té el deure d’homenatjar Joan Oró en aquest any del seu centenari, posant de manifest la relació del científic amb la ciutat i el seu efecte en moltes i molts joves que han seguit el seu exemple”.

L’acte que impulsa La Paeria pel dissabte, 18 de març, preveu diferents intervencions per a glosar la trajectòria d’Oró i l’abast de la seva potència en l’àmbit de la ciència. També  inclourà un documental i un concert en honor al llegat d’Oró per a  Lleida i el món.

L’Any Oró que coincideix amb el centenari del seu naixement, comença oficialment el proper 13 de març.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.