Societat

Lleida esdevindrà capital tecnològica amb la Mobile Week

Lleida esdevindrà capital tecnològica amb la Mobile Week

Lleida esdevindrà capital tecnològica amb la celebració de la Mobile Week Lleida del 2 al 7 de maig, que en aquesta tercera edició a Lleida creix en activitats i en implicació per part d’entitats i centres educatius de la ciutat. S’han programat quaranta tallers i jornades gratuïtes, amb cinquanta-sis sessions, pensades per a totes les franges d’edat i per a persones professionals i novells en el món digital. Lleida és una de les setze ciutats catalanes escollides per dur a terme activitats vinculades al congrés de la Mobile, refermant el compromís de la Paeria en la lluita per evitar l’escletxa digital i per l’avenç de les tecnologies al servei de la ciutadania.

El paer en cap, Miquel Pueyo, i la tinent d’alcalde i regidora de Presidència, Jordina Freixanet, acompanyats del gerent del Parc Científic, Miquel Aran, han presentat les dades d’aquesta edició al Parc Científic. Pueyo ha explicat que la Mobile Week Lleida 2022 es concentrarà del dijous 5, quan s’inaugurarà oficialment, fins al dissabte dia 7, però que a partir del dilluns 2 ja es començaran a impartir tallers i jornades a centres educatius, entitats i empreses, a les quals l’alcalde ha agraït la seva implicació. És un escenari que convida a reflexionar, aprendre i experimentar entorn de les tecnologies i la seva aplicació en la vida quotidiana. Pueyo ha indicat que la Mobile a Lleida compta amb una gran implicació de la ciutat, tant d’entitats i empreses, com especialment dels centres educatius. L’alcalde ha destacat el Family Day que ha ampliat les accions organitzades en relació amb l’edició passada, per atansar el públic familiar (amb infants a partir dels sis anys) a la tecnologia. Hi haurà un trenet que unirà el Magical i el Parc, on es faran el gruix de les activitats, per facilitar-hi l’accés. 

Entre les propostes, hi haurà sessions de robòtica, d’informàtica, de Lego Spike, muntatge de drons o una activitat de llums immersiva. El Family Day també es planteja com a dia d’oci familiar i el parc de trànsit de la Guàrdia Urbana estarà en funcionament durant la jornada.

La tinent d’alcalde ha assenyalat que els tres eixos conductors de les jornades són: Drets i Responsabilitats Digitals; Habilitats professionals digitals i el paper de l’educació, i Com construir el futur per mitjà de la cultura de la creativitat, l’entreteniment i els nous mitjans digitals. Un altre dels fils conductors de la Mobile és la promoció de les vocacions STEAM (Sciencie, Technology, Arts and Mathematics). Per això, Freixanet ha explicat que l’acte inaugural al Magical el protagonitzaran les noies participants en el programa Technovation Girls.

Freixanet ha incidit en què són activitats gratuïtes i obertes a la ciutadania, amb inscripcions que estan obertes a partir d’aquest dilluns, i el caràcter divulgatiu i inclusiu d’aquesta cita, ja que inclou activitats per a tothom, amb jornades per a població sènior, per a infants, etc. i també amb i per a especialistes. Freixanet ha posat en valor l’organització a Lleida de la Mobile amb un programa extens i variat d’activitats i ha apuntat que la Mobile Week que s’organitza a Barcelona inclou una setantena d’activitats i a Lleida se n’ofereixen seixanta-quatre. 

Més exemples d’iniciatives són un taller pràctic per a empresàries digitals, una xerrada sobre tecnologia 5-G, un altre de Realitat Virtual i el Catvers o la taula rodona “Dona i societat digital: a la cuina o al PC”?. La Mobile Week abordarà temes socials com la protecció dels menors, la privacitat a les xarxes dels adolescents, el ciberbulling i el grooming, o els drets dels ciutadans en el món digital.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.