Societat

Lleida, indignada per l’“espoli” d’art

Lleida, indignada per l'“espoli” d'art

Uns dos-cents lleidatans es van manifestar a última hora d’ahir a la plaça Paeria per expressar el seu rebuig del trasllat de les obres d’art del Museu Diocesà de Lleida al monestir de Sixena. Amb proclames en contra de “les forces d’ocupació” i a favor de la República catalana, els manifestants van fer front al fred amb una protesta que va iniciar el seu recorregut davant de la subdelegació del Govern central. “Sou mercenaris del 155”, cridaven als prop de vint agents que controlaven les portes de l’organisme.

I és que, durant prop d’una hora, van censurar l’“espoli” de les obres d’art, a més de demanar la dimissió de l’alcalde Àngel Ros i la subdelegada del Govern central, Inma Manso, que creuen que són els principals responsables d’aquestes mesures. La nota discordant de la manifestació pacífica la va posar un dels participants, que, al cridar proclames fora de to en contra dels Mossos d’Esquadra, ràpidament va ser interromput pels seus companys i reprovat amb un “som gent de pau” unànime.

Liderats per una pancarta que demanava “defensem-nos del 155”, els manifestants es van desplaçar fins a la plaça Paeria, on desenes de lleidatans abillats amb bufandes grogues es van unir a l’acte de repulsa i, formant una rotllana al voltant de consignes independentistes, van canviar les típiques nadales per cançons reivindicatives. Sense anar més lluny, la plaça de l’ajuntament de la capital del Segrià es va convertir en un escenari improvisat, amb música en directe i un cor multitudinari. L’objectiu: exigir la independència de Catalunya, donar suport als “presos polítics” i demanar el retorn de les obres lleidatanes, tot en un. Entre els càntics, va destacar el ja tradicional d’Els segadors i un improvisat repertori amb versions nadalenques com ara Europe, wake up!, Llaç groc, La presó i No esteu sols. “Ara han espoliat el Museu / ja ho van dir pertot arreu / Quant mal li heu fet”, deia una de les lletres.

Per la seua banda, el col·lectiu de suport als presos polítics, Rescat, va demanar ahir organitzar a Lleida una marxa de torxes per reclamar el cap de setmana que ve l’alliberament del vicepresident cessat, Oriol Junqueras, l’exconseller Joaquim Forn i els presidents de l’Assemblea Nacional Catalana i Òmnium Cultural.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.