Societat

Lleida millora la seguretat viària en una setantena de semàfors

Lleida millora la seguretat viària en una setantena de semàfors

L’Ajuntament de Lleida ha iniciat la instal·lació en 27 cruïlles de la ciutat d’aparells als semàfors que permeten anar descomptant el temps que resta per travessar els passos de vianants. En total, està previst instal·lar 74 d’aquests mòduls, que complementaran els que ja s’han anat instal·lant al llarg dels últims tres anys en entorns escolars.

Ara, un cop completada aquesta fase, s’instal·laran preferentment entorn dels campus universitaris urbans i en carrers de gran amplada on els passos són més llargs, ha detallat el primer tinent d’alcalde, Toni Postius, que aquest matí ha visitat la instal·lació d’uns aquests semàfors al costat del campus de Cappont de la UdL, acompanyat del regidor de Mobilitat, Joan Ramon Castro i del vicerector d’Internacionalització de la UdL, Antoni Granollers.

«En el marc de les diferents reunions que tenim amb la Universitat de Lleida vam acordar que en els entorns universitaris, com s’ha fet en els entorns escolars, es poguessin instal·lar descomptadors de temps a les cruïlles semafòriques perquè això millora la seguretat viària, les persones respecten més els temps semafòrics per no creuar en vermell i, per tant, contribueix al bon ús de la via pública. És una actuació que portem desenvolupant en els darrers tres anys i que també va incloure instal·lar comptadors regressius als radars semafòrics, perquè la voluntat no és sancionar, sinó que es respecti el semàfor i no generar situacions d’inseguretat», ha explicat Postius. «És una millora que el seu bon cost-oportunitat ens permet abordar en molts punts i és molt ben valorada pels ciutadans i ciutadanes», ha afegit.

Alguns dels punts on s’instal·laran aquests comptadors són als eixos del Passeig de Ronda, Rambla d’Aragó-avinguda Catalunya-carrer Balmes i al voltant del campus de Cappont de la UdL

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.