Societat

Lleida, quarta província amb més proves per examinador de trànsit

Lleida, quarta província amb més proves per examinador de trànsit

Els examinadors de trànsit de la província de Lleida (cinc de fixos més un coordinador) són els que ostenten una càrrega de treball més gran després dels de Toledo, Ciudad Real i La Rioja.

Segons una informació publicada aquest dilluns per El País, que cita fonts de la Direcció General de Trànsit (DGT), cadascun dels tècnics de les comarques lleidatanes assumeix de mitjana 1.818 proves de circulació a l’any, cosa que permet cobrir els aproximadament 9.000 exàmens que es comptabilitzen.

La xifra és superior a la de la província de Barcelona (1.669) o la de Madrid (1.747) i gairebé quadruplica la de la que registra menys càrrega de treball, Sòria, on cada examinador tan sols compta amb 550 proves de circulació.

Aquestes xifres confirmen el que la Federació d’Autoescoles de Catalunya (FAC) fa anys que denuncia i que no és res més que la greu situació que pateix Ponent, on com a mínim serien necessaris dos examinadors més.

I és que Lleida té una de les llistes d’espera més elevades de l’Estat per examinar-se (d’un mes a un mes i mig), termini que s’hauria agreujat a l’haver de recol·locar els alumnes afectats per la vaga d’examinadors.

Precisament per demanar una solució a aquest conflicte laboral, uns 500 professionals d’autoescoles catalanes (una quinzena de Lleida) van protestar aquest dilluns a Madrid amb una manifestació fins al Congrés, on van llegir un manifest que van entregar als diputats.

“Reclamem serveis mínims durant la vaga, una solució immediata al conflicte i demanem un calendari per a la incorporació dels nous examinadors”, va afirmar el lleidatà Raül Viladrich, president de la FAC.

Viladrich va denunciar el greuge comparatiu que pateix Catalunya i va alertar que, si la vaga es converteix en indefinida a partir del setembre, serà una sentència de mort per al sector, que haurà de fer ERO temporals.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.