Lleida s’ha sumat a la tercera edició de la Marató de Donants de Sang de Catalunya 2.0 que se celebrarà arreu del territori català del 15 al 22 de gener. La campanya es fa coincidint amb el moment de l’any en què les reserves són més baixes, just després de les vacances de Nadal.
El tinent d’alcalde Doctor Xavier Rodamilans i el director del Banc de Sang i Teixits a Lleida, Juan Manuel Sánchez, han presentat la Marató que espera mobilitzar uns 450-500 donants de sang a Lleida, uns 7.000 a Catalunya, que es calcula que caldrà per recuperar les reserves després de les Festes de Nadal. Rodamilans ha indicat que 9 de cada 10 persones necessitaran sang i que només el 5% són donants. Per aquest motiu, ha assenyalat la necessitat d’explicar el missatge, ja que és una acció solidària segura, ràpida i “que val la pena”. A més, ha apuntat que en una societat solidària com la lleidatana, s’ha d’incidir en la població jove per conscienciar-los de la importància de la seva contribució continuada.
Enguany la Marató posa l’accent en els receptors de sang, les persones que necessiten de la solidaritat dels donants. A Lleida, la campanya compta amb la implicació institucional i amb accions a l’espai de donació del Banc de Sang a l’Hospital Arnau de Vilanova. El director del Banc de Sang i Teixits a Lleida ha comentat que l’eslògan d’aquesta tercera edició és “La sort de donar sang”. Donar sang és sinònim de salut. Per això, ha afegit que ser donant és una sort, fet que també ho és per als qui la necessiten, que hi hagi milers de persones que cada any en donen per a les operacions i tractaments.Carla Pijuan ha explicat els motius pels quals ella ha estat receptora de sang, i ara també promotora de la donació. Pijuan ha rebut un tractament per lluitar contra el càncer durant 4 anys pel que ha mostrat el seu agraïment a les persones donants. “És una segona oportunitat de viure, de fer coses i de trobar-se bé”, ha expressat en l’acte de presentació la Marató.