Cultura

Lleida se cita al delta de l’Ebre amb vora un miler de cantaires

Lleida se cita al delta de l’Ebre amb vora un miler de cantaires

La novena edició de l’aplec de corals Lleida Canta es traslladarà diumenge que ve fins al delta de l’Ebre, amb la participació de prop d’un miler de cantaires de quaranta-dos grups procedents de disset comarques de Lleida, Barcelona i Tarragona. L’esdeveniment, que impulsa des de l’any 2009 la coral Maristes Montserrat en el si de la Federació Catalana d’Entitats Corals, sortirà per primera vegada del territori lleidatà després de diverses edicions celebrades a la capital del Segrià, els Pallars, el Castell del Remei, les Garrigues o l’Horta de Lleida.

El director de la coral, Gerard Riu, va explicar ahir a la presentació a la Diputació del Lleida Canta que “volem cantar a l’Ebre, a la desembocadura del riu, enfangar-nos als arrossars…, per sentir aquesta terra”. Per aconseguir-ho, hi col·laborarà de forma especial l’ajuntament de Deltebre. La tinent d’alcalde, Anna Giménez, va assegurar que aquest esdeveniment és “una magnífica excusa per descobrir el nostre paisatge, la nostra gent i la nostra gastronomia” ja que els cantaires actuaran al riu, la desembocadura i la platja. S’hi han inscrit un centenar de voluntaris d’aquesta localitat ebrenca, que se sumaran a músics de bandes, a més dels acompanyants, amb la qual cosa aquest aplec coral sumarà prop de 2.000 persones.

Jordi Latorre, alcalde de Torrefarrera i vicepresident de la Diputació, i Montse Parra, regidora de Cultura de la Paeria, van donar suport al Lleida Canta, que “va nàixer a la ciutat i ja s’ha fet més gran alternant el territori i el país”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.