Societat

Lleida tindrà una plaça més de MIR de Psiquiatria i una altra de psicòleg

Lleida tindrà una plaça més de MIR de Psiquiatria i una altra de psicòleg

La regió sanitària de Lleida comptarà amb una plaça més de Metge Intern Resident (MIR) de Psiquiatria en els propers dos anys i una altra de psicòleg per al 2020. Aquest augment de plantilla és una de les condicions que contempla el conveni que van firmar ahir l’empresa pública de Gestió de Serveis Santiaris (GSS), adscrita a l’Institut Català de la Salut, i el Sant Joan de Déu de les Terres de Lleida per treballar i col·laborar en l’àmbit de la salut mental i la discapacitat intel·lectual. D’aquesta manera, Lleida passarà de tenir tres MIR de Psiquiatria a quatre, mentre que es doblaria el nombre de psicòlegs que hi ha a la regió, ja que actualment només n’hi ha un. A més d’aquesta ampliació de personal, el conveni també permetrà “portar a terme sessions clíniques i comissions conjuntes entre els professionals de GSS i Sant Joan de Déu per tractar el pacient unificant diagnòstics i gestionant més eficaçment els recursos. Això acaba beneficiant el malalt, ja que pretén posar-lo al centre del sistema perquè tots els professionals treballem junts, independentment de quina entitat siguin”, assenyala el director i metge del Sant Joan de Déu, Josep Pifarré.

Per la seua part, el president del consell d’administració de GSS, Joan Ramon Saura, va assenyalar que aquest conveni és d’un any, però prorrogable. “És el punt de partida per tractar més temes de manera conjunta, especialment pel que fa a aspectes de salut” i que un dels objectius del conveni serà “que la malaltia mental tingui, a banda de l’àmbit mèdic, un àmbit social que ajudi a la integració del pacient”.

Per la seua part, el Superior Provincial de la província d’Aragó de Sant Joan de Déu, José Luis Fonseca, va recordar que fa cinquanta anys que atenen casos de malalties mentals a Almacelles i que amb aquest acord “guanyarem capacitat d’atenció i de recursos i podrem treballar en altres camps com tractar persones immigrants o sense llar”, va acabar.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.