Cultura

LleidAntic, LleidaRetro i la Trobada del Disc tornen a Fira de Lleida

LleidAntic, LleidaRetro i la Trobada del Disc tornen a Fira de Lleida

El pavelló 3 de Fira de Lleida acollirà aquest cap de setmana un triple esdeveniment firal, amb la celebració conjunta del Saló d’antiquaris i brocanters LleidAntic, l’exposició de vehicles antics i clàssics LleidaRetro i la Trobada del Disc. El paer en cap i president de la fundació Fira de Lleida, Miquel Pueyo, ha presidit aquest dilluns la presentació d’aquests esdeveniments i ha destacat que la celebració d’aquesta triple cita després del parèntesi obligat l’any passat amb motiu de la pandèmia, és una mostra de la consolidació «del retorn a la normalitat en l’activitat firal», com ja es va veure a Sant Miquel i Municipalia. «La celebració de la fira és també una mostra de la vitalitat del sector dels antiquaris i brocanters», ha assegurat Pueyo, qui ha destacat també l’èxit de celebrar conjuntament aquestes tres fires, ja que tenen públics complementaris i atreuen públic de tota la demarcació de Lleida, de la resta de Catalunya i de l’Aragó.

Els tres esdeveniments sumen una superfície bruta d’exposició de 3.500 metres quadrats i comptaran amb 27 expositors, els mateixos que en l’última edició del 2019.

Durant la presentació d’avui, Carles Gibert, diputat i vicepresident del Patronat de Promoció Econòmica de la Diputació de Lleida, ha destacat els «bons resultats» que estan oferint les recuperades fires presencials i ha valorat positivament una fira com LleidAntic que promou la reutilització dels objectes.

Per últim, Antoni Pomés, president del Club de Vehicles Històrics de Lleida, ha afirmat que, malgrat que la pandèmia ha deixat aturats molts vehicles, LleidaRetro podrà comptar amb una seixantena de cotxes històrics i ha destacat, per exemple, la col·lecció de Peugeot i dos Renaults 4L que participaran en un ral·li africà que s’hi podran veure, entre altres. L’acte de presentació també ha comptat amb la participació del director dels serveis territorials d’Empresa i Treball, Vidal Vidal, i d’Estanislau Grau, com a representant de la Cambra de Comerç de Lleida.

Una fira per a tots els públics

LleidAntic és una fira adreçada tant al col·leccionista com a la ciutadania en general, amb preus per a totes les butxaques, i compta amb un públic consolidat i especialitzat, que hi troba un espai ideal per a contemplar una àmplia mostra d’objectes antics i curiosos, que es poden adquirir com a elements decoratius i com a inversió de futur.

Els sectors que conformen la fira són els de la ceràmica, cristall i escultura, estris antics, joieria, llibres i arts gràfiques, pisa i porcellana anglesa, parament de cuina, mobles, numismàtica, orfebreria i argenteria, pintura, roba, marfil, discos, vehicles clàssics i antics, clubs i associacions, restauració de motos i restauració de mobles, entre altres.

La trobada firal comptarà també amb activitats paral·leles com l’exposició d’obres d’art, cotxes clàssics i antics, restauració de motos clàssiques o la trobada del Club Vespa Lleida.

Les tres fires podran visitar-se dissabte i diumenge vinents en horari de 10.30 a 14.00 h i de 16.00 a 20.30h, mentre que la inauguració serà dissabte a les 11.00 h.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.