Societat

⏯️ Llencen una campanya per visibilitzar el lideratge de les infermeres durant el procés de vacunació

⏯️ Llencen una campanya per visibilitzar el lideratge de les infermeres durant el procés de vacunació

Amb més de 14.000.000 de dosis administrades en poc més d’un any, la Infermeria reivindica el seu paper cabdal i l’expertesa necessaris per fer front a l’alta complexitat que s’amaga darrere del procés d’immunització.

Immerses en plena sisena onada i tot just quan fa un any de l’inici de la campanya de vacunació contra la Covid-19, les infermeres i infermers continuen al peu del canó, liderant l’estratègia d’immunització massiva més gran de la història, alhora que global. Amb més de 14.000.000 de primeres, segones i terceres dosis administrades; la Infermeria reivindica el seu paper cabdal i l’expertesa de la professió com a garantia enfront de l’alta complexitat del procés de vacunació.

Amb l’objectiu de visibilitzar i donar a conèixer a la població aquesta competència professional, el Consell de Col·legis d’Infermeres i Infermers de Catalunya (CCIIC), l’Associació d’Infermeria Familiar i Comunitària de Catalunya (AIFIIC) i els quatre col·legis territorials (COIB, COIGI, COILL i CODITA) han llançat la campanya ‘Vacunar no és només punxar’. La iniciativa preveu l’emissió d’espots publicitaris, entre els dies 17 i 27 de gener, durant els informatius (‘Telenotícies’ migdia, vespre i comarques) dels dos canals de la televisió pública catalana, TV3 i 3/24; en altres programes de màxima audiència com ‘Els Matins’, o ‘Planta Baixa’, tots dos a TV3; en les plataformes digitals de les sis entitats i altres mitjans de comunicació.

La campanya, a més d’informar, pretén empoderar les infermeres i infermers en la defensa de les seves atribucions i drets professionals en el camp de la vacunació que el dia d’avui són plenament visibles amb la pandèmia, però no noves.

La Infermeria Familiar i Comunitària és la responsable de les campanyes d’immunització contra la grip, l’hepatitis o qualsevol altra malaltia infecciosa que es desenvolupa en el marc del Sistema de Salut. Una actuació que “no comença ni acaba amb la punxada”, expliquen les infermeres.

La planificació, la logística d’infraestructures i materials, la coordinació de recursos, la manipulació i administració del vaccí o el registre, en són una petita part del procés liderat per la Infermeria que també participa en la identificació dels grups diana de població, avalua la idoneïtat del pacient davant d’un vaccí o un altre i fa el seguiment postvacunal. Un procés que es pot resumir en “la cura integral de la persona i que fa un salt qualitatiu quan traslladem l’actuació a la dimensió comunitària, com a estratègia de salut pública”,explica Estrella Martínez, degana del Consell d’Infermeres.

A aquesta dimensió global de la salut es refereix també Mercè Porté, presidenta de les Infermeres de Lleida, que incideix en el compromís “social” que requereix qualsevol campanya d’immunització. “Les vacunes són la millor eina de prevenció que tenim per combatre la virulència dels mals endèmics (si no pandèmics, com la Covid-19). La del xarampió, la tuberculosi, la malària, o la de la pròpia grip; en són bons exemples d’aquesta ciència”.

“Però, perquè l’estratègia funcioni, no val només a ‘punxar’ la vacuna. Cal que el procediment es desenvolupi de principi a fi, amb les màximes garanties de seguretat i salut per a les persones i per a la societat en el seu conjunt. En això estem les infermeres i infermers. Ni magues ni àngels: professionals amb la formació, competències i experiència específiques, que fem un esforç ‘titànic’ per assolir el lideratge de la campanya de vacunació massiva de la Covid-19”, destaca la presidenta del COILL, Mercè Porté.

Per últim la degana del Consell, destaca “el paper fonamental que han tingut les infermeres i infermers en la promoció i informació de la vacuna contra la Covid-19, una estratègia que s’ha resolt amb el suport massiu de la població i ha refermat els vincles entre les infermeres i la ciutadania. Aquesta corresponsabilitat ha estat el gran èxit de la pandèmia i ha de servir per millorar el model sanitari i retornar la persona al centre de les polítiques de salut”.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.