Successos i tribunals

Llibertat provisional amb mesures cautelars per al capellà de les Borges Blanques

Llibertat provisional amb mesures cautelars per al capellà de les Borges Blanques

El jutjat d’instrucció número 4 de Lleida, en funcions de guàrdia, ha acordat llibertat provisional per al capellà de les Borges Blanques, Josep Solé Sans, que va ser detingut aquest dimarts per un suposat delicte d’agressió sexual contra un altre home major d’edat.

La magistrada també ha dictat mesures cautelars d’ordre d’allunyament de 200 metres, prohibició de comunicació amb la víctima i compareixences quinzenals al jutjat. L’acusat s’ha acollit al seu dret de no declarar. Paral·lelament, també s’ha pres declaració a la víctima, un jove migrant que va denunciar els fets a la comissaria de les Borges Blanques.

El capellà detingut és veí de les Borges Blanques i té 58 anys. L’any 2015 va començar a exercir de diaca en dues parròquies de Lleida i al novembre de 2016 va ser ordenat capellà a la catedral de Lleida en una cerimònia presidida pel bisbe de Lleida, Salvador Giménez. La primera missa que va oficiar al seu poble natal va ser el mateix novembre d’aquell any.

El Bisbat de Lleida va emetre ahir un comunicat en el que assegura que «s’han activat els protocols previstos per aquestes situacions» i, al mateix temps, es demana respecte per la presumpció d’innocència. Des de la diòcesi també es mostren a disposició de la persona denunciat i de les autoritats policials i judicials.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Detinguts a les Borges Blanques dos homes per vuit intents de robatori amb força en camions
Successos

Detinguts a les Borges Blanques dos homes per vuit intents de robatori amb força en camions

Laura Quintana · 22 oct. 2026
Dos detinguts per sostreure 485 metres de cable ferroviari a Juneda
Successos i tribunals

Dos detinguts per sostreure 485 metres de cable ferroviari a Juneda

Vanesa Ortega · 14 oct. 2026
Els Mossos detenen set persones per cultivar marihuana a Bovera
Successos i tribunals

Els Mossos detenen set persones per cultivar marihuana a Bovera

Vanesa Ortega · 13 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.