Societat

Mamapop lliura 88.085 euros a l’IRBLleida i presenta l’edició del 2026 dedicada a la música disco

Mamapop lliura 88.085 euros a l’IRBLleida i presenta l’edició del 2026 dedicada a la música disco

Mamapop ha lliurat aquest dimecres a l’IRBLleida un xec de 88.085 euros, corresponent a la recaptació obtinguda en l’edició del 2025, celebrada sota el títol Mamapop Guateque. L’aportació es destinarà a finançar projectes d’investigació contra el càncer de mama de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida.

L’acte de lliurament ha tingut lloc al Saló de Plens de la Paeria, amb la participació del fundador i director artístic de Mamapop, Manel Simon Barbero, que ha entregat el xec a la gerent de l’IRBLleida, Eva López Truco. També hi han assistit l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa; el vicepresident de la Diputació de Lleida, Agustí Jiménez; la regidora de Cultura, de Promoció de la Ciutat i de Consum, Pilar Bosch Vilana; així com membres de l’equip Mamapop, l’associació ADIMA Lleida i representants d’empreses col·laboradores. 

Simon ha remarcat que la voluntat del projecte és “recolzar exclusivament a la recerca del càncer de mama”, en referència a la destinació dels fons recaptats a través de l’espectacle solidari i de les diferents iniciatives vinculades a la causa. 

La recaptació prové de la venda d’entrades de l’espectacle i de diferents iniciatives, amb la participació d’empreses solidàries com Atlas Energia, Dental Codina, Fundació La Caixa, Isofred, Serralleitor i Cafès Batalla, que ha aportat 2.000 euros a través de la venda del producte Cafè Mujer. Mamapop compta també amb el suport i la col·laboració de la Diputació de Lleida i l’Ajuntament de Lleida.  La donació de 88.085 euros és l’import més elevat assolit per Mamapop en la seva història. Amb aquesta nova aportació, el projecte acumula 407.970 euros destinats a l’IRBLleida per a la recerca del càncer de mama, una xifra que s’eleva fins als 492.695 euros si s’hi sumen les donacions realitzades a l’Institut Pere Virgili de Tarragona. 

Durant l’acte també s’ha presentat la proposta de la dotzena edició de Mamapop, que portarà per títol Mamapop Disco Remember: Un Mamapop de Discoteca!. La nova producció estarà dedicada a la música disco i recuperarà cançons d’artistes i grups com Boney M, Kool & The Gang, Earth, Wind & Fire, Chic, Madonna, The Jacksons, Wham, Cyndi Lauper, George Michael, A-HA, Kylie Minogue, Lionel Richie & Diana Ross i Jennifer Rush, entre altres.

Els concerts tindran lloc al Teatre de la Llotja de Lleida els dies 28 i 29 de novembre de 2026 i 9 de gener de 2027. En concret, s’han programat cinc sessions: el dissabte 28 de novembre, a les 18.00 i a les 21.00 hores; el diumenge 29 de novembre, a les 18.00 hores; i el dissabte 9 de gener de 2027, a les 18.00 i a les 21.00 hores.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.