Societat

Més de 200 alumnes de cinc instituts de Lleida reten homenatge a les víctimes de l’Holocaust

Més de 200 alumnes de cinc instituts de Lleida reten homenatge a les víctimes de l’Holocaust

Més de dos-cents alumnes de cinc instituts de Lleida han participat aquest dimecres en un acte al Teatre Municipal de l’Escorxador per a retre homenatge a les víctimes de l’Holocaust, amb motiu del Dia Internacional que recorda la seva figura i que es commemora avui 27 de gener. L’acte ha comptat amb la participació de la tinent d’alcalde d’Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes, Sandra Castro, qui ha introduït l’acte i ha destacat la importància de preservar la memòria d’aquests fets tan tràgics per recordar les víctimes i evitar que mai es repeteixin.

La trobada està organitzada pel grup de treball Memòria DEMD (Exili, Deportació i Holocaust) i enguany, seguint el lema mundial “One Day”, es centra en l’exili i el dia de la fugida de Catalunya cap a França (1939) entès com el dia que comença un canvi que va portar a molta gent a patir l’Holocaust.

Hi ha participat alumnat dels centres instituts Guindàvols, La Mitjana, La Caparrella, Almenar i Josep Lladonosa. L’Ajuntament de Lleida col·labora en l’organització de l’acte, juntament amb el Departament d’Educació i el Memorial Democràtic.

El programa de la jornada ha inclòs una commemoració amb encesa d’espelmes i un minut de silenci en record de les víctimes, una xerrada-col·loqui amb Llibert Tarragó, que ha presentat el seu llibre “Heretar Mauthausen”, escrit a partir de les experiències del seu pare en aquest camp de concentració nazi on va fundar una biblioteca, i una representació teatral a càrrec dels alumnes de l’institut Guindàvols. 

Aquest diumenge, a les 12.00 hores, l’Ajuntament de Lleida organitza un acte institucional en commemoració del Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust, que tindrà lloc davant l’escultura FITA, al carrer Jaume II, 55.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.