Cultura

Més de 200 professionals impulsen la cuina del Pirineu

Més de 200 professionals impulsen la cuina del Pirineu

Crear un segell identificatiu de la cuina del Pirineu i elaborar un catàleg de productes i productors i plats d’aquestes comarques perquè no quedin en l’oblit són els principals objectius de les jornades professionals gastronòmiques i de la cuina del Pirineu, Gastropirineus, que reuneixen des d’ahir i fins avui dimarts més de 200 cuiners, professionals de l’hostaleria i productors a la Seu. Per aconseguir aquest segell caldrà complir diversos requisits i els plats hauran de fer-se amb articles de proximitat.

En les sessions d’ahir, el director del certamen, Francesc López, va parlar de la necessitat d’atansar productor i cuiner «perquè coneguin bé les produccions artesanals pròpies del territori, s’integrin bé a la cuina i aconseguir així una cuina de qualitat», va dir. En els dos dies que duren les jornades, més de 32 ponents i cuiners participen en conferències però, sobretot, també en demostracions en directe.

La jornada d’ahir va començar amb una conferència de cuiners del Pirineu amb estrella Michelin. El congrés acabarà avui dimarts amb una sessió magistral a càrrec del xef Nandu Jubany. La sessió inaugural de Gastropirineus va ser diumenge a la nit a l’Hotel El Castell de Castellciutat amb El sopar de les estrelles, en el qual cuiners del Pirineu amb estrella Michelin van preparar delícies culinàries per als assistents, entre els quals va destacar el president de la Generalitat, Carles Puigdemont. Van ser-hi els cuiners dels restaurants Les Cols d’Olot, Ca l’Enric de la Vall de Bianya, Els Casals de Sagàs, La Fonda Xesc de Gombrèn i L’Estany Clar de Berga. El xef del Fogony de Sort no va poder acudir-hi. Gastropirineus ha arribat a un acord amb la Fundació Alícia perquè en cada edició del congrés es presenti un estudi sobre algun producte o algun plat del Pirineu que ara es troba fora dels menús.

Territorila Seu d'Urgell · Alt Urgell
Més notícies de la Seu d'Urgell →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any
Cultura

El cineasta Joan Gil impulsa a Estamariu una escola de cinema intergeneracional amb voluntat de continuïtat durant tot l’any

Maria del Val · 5 ag. 2026
El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional
Cultura

El Govern unifica tot el recinte catedralici de Santa Maria d’Urgell en un únic bé cultural d’interès nacional

ACN · 29 jul. 2026
Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024
Cultura

Un llibre de Ramon Besora, editat per Meraki, entre els 35 millors llibres de literatura infantil i juvenil del 2024

Josep A. Pérez · 3 abr. 2025

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.