Economia

Més d’un miler d’hectàrees de cultius afectades per la pedregada al Segrià i les Garrigues

Més d'un miler d'hectàrees de cultius afectades per la pedregada al Segrià i les Garrigues

La tempesta d’aigua barrejada amb pedra que va caure divendres a la tarda el Segrià i les Garrigues ha afectat unes 1.175 hectàrees de cultius en aquestes comarques, segons les primeres estimacions del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Acció Rural. La tempesta va descarregar amb molta virulència sobre Aspa i Alfés, tot i que també hi ha afectacions considerables a Castelldans i l’Albagés, mentre que en els municipis de Granyena de les Garrigues, Soleràs, el Cogul, Artesa de Lleida, Lleida i Alcanó l’afectació és menor. Tot i que la pedra va caure barrejada amb molta aigua, va causar danys en fruita dolça, ametller, olivera i gira-sol, tant per la intensitat de la pedregada com pels forts vents associats a la tempesta.

La tempesta va afectar cap a les set de la tarda poblacions de les la comarca de les Garrigues i, després, es va desplaçar cap al Segrià. A les Garrigues les finques afectades són d’olivera i ametller. Moltes ja s’havien vist afectades per les gelades de l’abril de manera que el poc fruit que quedava a l’arbre ha acabat de caure a terra. Els danys són variables i, segons Acció Climàtica, cal esperar les valoracions finals segons la situació de la plantació, l’edat, l’orientació i la varietat. Puntualment, hi ha finques amb afectacions considerables, sobretot les zones de secà dels municipis de Castelldans i l’Albagés, on més del 70% de la producció que quedava a l’arbre ha caigut a terra. En la resta de municipis afectats els danys han estat d’entre el 20 i el 30%, ja que hi va caure més aigua.

Pel que fa al Segrià en fruita dolça, les zones més afectades van ser les plantacions de perer, presseguer i nectarina que encara estaven pendents de collir i no estaven protegides per xarxes principalment al municipi d’Alfés, on els danys oscil·len entre el 40 i el 60% de la producció.

En ametller i olivera es van produir fortes caigudes de fruits, principalment al municipi d’Aspa, on els danys se situen entre el 80 i el 90% a les finques més afectades d’ametller, i de fins al 70-80% en olivera. A la resta de municipis afectats del Segrià, els danys han estat menors. A la població d’Alfés també van resultar afectades finques de gira-sol.

Territoriles Borges Blanques · Garrigues
Més notícies de les Borges Blanques →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Responsables d'Unió de Pagesos durant la roda de premsa de balanç de l'any agrari a Lleida
Economia

Unió de Pagesos alerta que a Lleida s’han perdut 6.324 pagesos des del 2000

Laura Quintana · 28 oct. 2026
La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya
Economia

La pensió mitjana a Lleida és de 1.250 euros, la més baixa de Catalunya

Laura Quintana · 27 oct. 2026
La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona
Economia

La Generalitat reconeix oficialment la Fira Agroalimentària d’Aitona

Vanesa Ortega · 16 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.