Societat

Mestresses de casa d’Alcarràs lliuren a l’Ajuntament prop de 600 mascaretes casolanes

Mestresses de casa d'Alcarràs lliuren a l'Ajuntament prop de 600 mascaretes casolanes

Una setantena de voluntàries de l’Associació de Mestresses de Casa d’Alcarràs (Segrià) ha posat a disposició de l’Ajuntament prop de 600 mascaretes fetes a mà amb llençols i roba en desús. Es posaran a disposició del personal del comerç local, de la residència d’avis i, també, dels serveis sanitaris i d’emergència. De la mateixa manera, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha rebut fins aquest dimecres al migdia 1.670 mascaretes casolanes elaborades a través de la iniciativa solidària @mascaretessolidarieslaseu per una seixantena de voluntaris, amb la col·laboració de l’empresa d’inserció laboral Nou Grapats. Es destinaran al personal d’establiments comercials, restauració a domicili i empreses de productes de primera necessitat de la localitat.
Un equip de 70 voluntàries d’Alcarràs ha treballat durant tota aquesta setmana per elaborar manualment mascaretes per cobrir les necessitats d’aquest element d’autoprotecció que ha generat l’emergència sanitària del coronavirus. Les mascaretes han estat preparades als propis domicilis de les persones voluntàries a partir de llençols i roba usada cedits de manera altruista per entitats i particulars. En els pròxims dies, preveuen continuar fent-ne més per, un cop cobertes les necessitats d’Alcarràs, fer-ne arribar a altres municipis veïns.

D’altra banda, l’Ajuntament de la Seu d’Urgell ha rebut fins aquest dimecres al migdia 1.670 mascaretes casolanes que es destinaran al personal d’establiments comercials, restauració a domicili i empreses de productes de primera necessitat de la ciutat. Les mascaretes han estat elaborades per una seixantena de voluntaris a través de la iniciativa solidària @mascaretessolidarieslaseu, que es va posar en marxa a la capital alturgellenca. L’empresa d’inserció laboral Nou Grapats s’ha encarregat de netejar-les i esterilitzar-les. Des del consistori remarquen que aquestes mascaretes no estan homologades i, per tant, s’han de rentar diàriament a alta temperatura i fent servir lleixiu.

Les d’Alcarràs i la Seu d’Urgell són algunes de les mostres de solidaritat ciutadana que s’han posat en marxa els darrers dies a les comarques lleidatanes i arreu del país per tal d’aportar el seu granet de sorra en la lluita contra el coronavirus.
 

TerritoriAlcarràs · Segrià
Més notícies de Alcarràs →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.