Societat

Mollerussa impulsa quinze noves hectàrees industrials

Mollerussa impulsa quinze noves hectàrees industrials

L’ajuntament de Mollerussa impulsa dos nous polígons industrials de 15 hectàrees per poder donar resposta així a la demanda dels últims anys. L’alcalde, Marc Solsona, va explicar que aquesta setmana s’envia a 13 propietaris de catorze finques de l’entorn del Polígon Ponent una comunicació amb aquesta planificació estratègica en què s’informa que el consistori té la voluntat d’iniciar els tràmits urbanístics per poder crear dos nous polígons. En la missiva se’ls “insta” també a tramitar l’operació de manera conjunta i es fixa un termini de dos mesos per donar-hi resposta. L’alcalde va reconèixer que hi ha “pressió” industrial per poder créixer a la ciutat i va assegurar que en els últims anys empreses que s’havien interessat a instal·lar-s’hi no ho han pogut fer per falta de sòl.

Aquestes 14 finques de 13 propietaris als quals s’ha enviat la carta sumen un total de 153.952 metres quadrats diferenciats en dos sectors: un de 98.370 metres quadrats on hi ha nou propietaris, i un altre de 55.582 metres quadrats amb cinc propietaris. Tenen dos mesos per respondre i decidir si la promoció es fa de forma “cooperativa o a través d’altres sistemes que preveu la normativa”. Els terrenys es troben a l’entorn del Punt Verd i la ronda Ponent, que comunica amb l’autovia A-2 i la carretera LV-2001 que va cap a Torregrossa i l’L-200, que porta fins a les Borges Blanques.

Aquesta nova promocióserà la més important a la capital en els últims quinze anys

A la capital del Pla d’Urgell hi ha diversos polígons de més dimensions que estan subjectes a l’activitat empresarial de diferents empreses que han crescut des que van iniciar la seua activitat industrial.

No obstant, pel que fa al volum de parcel·les, aquesta promoció de sòl industrial serà la més important de la capital del Pla d’Urgell. De fet, el primer edil va assegurar que no es promou nou sòl industrial a Mollerussa almenys des dels últims quinze anys. Segons l’alcalde, Mollerussa no té actualment “pressió residencial per créixer” però sí per a sòl industrial, va dir.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume
Societat

Mollerussa demana a la ciutadania fotografies antigues de l’església de Sant Jaume

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.