Cultura

Mollerussa, l’aparador de drons més gran de Catalunya

Mollerussa, l’aparador de drons més gran de Catalunya

“Mollerussa ha demostrat que hi ha vida més enllà del Mobile World Congress.” Així ho va dir ahir el conseller de Polítiques Digitals i Administració Pública, Jordi Puigneró, en la visita a la cinquena Drone Party, que se celebra durant el cap de setmana als pavellons firals de la capital del Pla d’Urgell. En aquest sentit, el conseller va destacar l’aposta de la ciutat per potenciar l’economia digital i tecnologies com la dels drons, que entre les seues aplicacions també hi ha la de “generar competitivitat al món agrari”. Precisament un dels expositors presenta un dron que permet ensulfatar amb més rapidesa i precisió. “Mollerussa s’ha convertit en la capital catalana del dron”, va afirmar Puigneró, que també va remarcar la necessitat de professionalitzar aquest sector i va apel·lar a la responsabilitat dels pilots perquè “prenguin consciència” i evitin infraccions que puguin derivar en una “situació de restricció que no volem”. Així doncs, va explicar que la regulació de l’espai aeri és competència de l’Estat que, per qüestió de seguretat, és “molt conservadora”.

En aquest sentit, es va mostrar a favor de flexibilitzar la normativa actual perquè aquesta no bloquegi el desenvolupament del sector empresarial dels drons. D’altra banda, el conseller va afirmar que malgrat la cancel·lació del Mobile World Congress d’aquest any, continuaran treballant perquè es quedi a Catalunya més enllà del 2023. L’alcalde, Marc Solsona, va remarcar que Mollerussa no només aposta per fer coses diferents, sinó també per explorar les “grans possibilitats” de les noves tecnologies.

La ‘party’ espera 2.000 visitants

Fins a 150 pilots procedents de diferents municipis de Catalunya, Espanya i també França competeixen aquest cap de setmana a la Drone Party de Mollerussa, que com a novetat tindrà la participació de quinze empreses del sector que exposen els seus productes, segons va explicar el director de Fira de Mollerussa, Xavier Roure. També va destacar que l’organització, a càrrec de Fira de Mollerussa i la firma Drones de Carreras, espera uns 2.000 visitants, sense comptar el públic que visualitzarà les carreres en streaming a través d’internet.

TerritoriMollerussa · Pla d'Urgell
Més notícies de Mollerussa →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer
Cultura

El XXIX Premi de Poesia Maria-Mercè Marçal obre la seva convocatòria fins el 14 de febrer

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Empresa

Autotardor obre portes a Mollerussa amb prop de 400 vehicles i 22 expositors

Vanesa Ortega · 23 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.