Cultura

Mostra de cine religiós amb dos pel·lícules a Lleida

Mostra de cine religiós amb dos pel·lícules a Lleida

CaixaForum serà la setmana que ve la seu a Lleida de la XII Mostra de Cinema Espiritual de Catalunya, una iniciativa que té per objectiu lluitar contra els estereotips i els prejudicis sobre les religions a través del setè art. La Mostra, organitzada per la Direcció General d’Afers Religiosos de la Generalitat, serà present a les quatre províncies catalanes fins al 15 de desembre amb la projecció d’un total de 14 pel·lícules de l’àmbit espiritual o religiós. A Lleida, es projectaran dos films al Caixaforum dimecres i dijous. Seran la mauritana «Timbuktu» i la sud-coreana «Oda a mi padre». A més de la projecció, hi haurà una presentació i un col·loqui posterior.

Enric Vendrell, director general d’Afers Religiosos, va afirmar ahir a Lleida durant la presentació de la mostra que “el cinema és una eina molt potent per superar tòpics i visions tòxiques de l’altre”.

Vendrell va explicar que és el primer any que la mostra arriba a les quatre províncies catalanes i que existeix la voluntat d’augmentar el nombre de projeccions de cara a pròximes edicions.

Cada projecció comptarà amb una presentació a càrrec d’especialistes per ajudar a comprendre millor les claus de l’obra i facilitar elements que permetin enriquir la reflexió dels espectadors.

En aquest sentit, s’ha de destacar que comptarà amb una introducció a càrrec d’Aziz Bounjimi, membre de la comunitat musulmana de Lleida, mentre que la presentació de la pel·lícula sud-coreana «Oda a mi padre» anirà a càrrec de Yeshe Chödröm, presidenta de la comunitat budista Nyingma Tersar.

Presenten el primer fons filmogràfic de les religions

Enric Vendrell va anunciar ahir a Lleida la creació del primer fons filmogràfic de les religions, un projecte de la Direcció General d’Afers Religiosos per a l’estudi de la diversitat religiosa. Es tracta d’una base de dades coordinada per Joan-Andreu Rocha, doctor en història de les religions, que va explicar que el fons és una base de dades de cine i religió catalogada i de lliure accés que ja compta amb 1.800 pel·lícules. El fons és un recopilatori exhaustiu i descriptiu que podrà consultar-se ben aviat a la pàgina web de la Direcció General d’Afers Religiosos.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.