Societat

Oberta la convocatòria de la segona edició dels ‘Premis Hera’

Oberta la convocatòria de la segona edició dels 'Premis Hera'

Totes aquelles dones que treballin en favor de la visualització de l’osteoporosi i la menopausa podran presentar la seva candidatura a partir del dia 1 de desembre a la segona edició dels Premis HERA organitzats per l’Associació Hera. Enguany, com a novetat, s’entregarà també el “Premi Hera Dona Emblemàtica” en reconeixement a una dona que hagi estat rellevant en la societat catalana.
 
El termini per a la presentació de les sol·licituds romandrà obert fins al 31 de gener de 2023
, quan està previst que comenci la deliberació del jurat, format per membres d’HERA, la Diputació de Lleida, la regidoria de Drets Civils i Feminismes de l’Ajuntament de Lleida, l’Institut Català de les Dones, el Col·legi de Metges de Lleida, el Col·legi d’Infermeres de Lleida, el Col·legi de Fisioterapeutes de Lleida i BPW SPAIN (Federació d’Empresàries i Professionals).
 
El veredicte es farà públic el dia 20 de febrer i el 23 de març s’entregaran els premis en una gala al Restaurant Davall de La Llotja que comptarà amb la presència d’autoritats polítiques, membres del jurat, la resta de nominades i sòcies de l’associació, entre d’altres. Durant el transcurs de la mateixa s’obsequiarà totes les premiades amb un guardó realitzat especialment per a l’ocasió. Es tracta d’una escultura de l’artista argentí afincat a Lleida Miquel Ángel González rèplica del logotip de l’associació HERA.

Per presentar-se al premi cal omplir el formulari d’inscripció disponible a la web de l’associació que duu el mateix nom (https://hera.cat), on també es recullen les bases reguladores d’aquesta segona edició. Així, doncs, les interessades hauran de formalitzar la seva inscripció en la categoria que millor s’ajusti a la seva aportació en la difusió de la problemàtica derivada de l’osteoporosi, malaltia que afecta especialment les dones per la seva vinculació a la menopausa. I és que des de metgesses, infermeres i fisioterapeutes fins a artistes i periodistes, passant per tantes altres professionals que propicien el coneixement d’aquestes patologies i milloren el dia a dia de les persones que les pateixen, tindran cabuda en alguna de les quatre categories disponibles: cultura (literatura, teatre, pintura, cinema…); investigació i recerca; periodisme i comunicació, i emprenedoria.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia
Societat

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026
La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.