Cultura

Obre Lleidantic amb la col·lecció de vestits de Freddie Mercury com a gran atractiu

Obre Lleidantic amb la col·lecció de vestits de Freddie Mercury com a gran atractiu

El Pavelló 4 de Fira de Lleida obre les portes als salons Lleidantic, Lleida Retro, la Trobada del Disc i Mini Expo Tren, amb la col·lecció de vestits de Freddie Mercury del jove col·leccionista Adrià Codina com a gran atractiu. El quàdruple saló aplegarà 36 expositors i milers de peces de tot tipus, entre objectes antics, vehicles clàssics, vinils i cd’s i material de col·leccionisme ferroviari. L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, visitarà el saló demà dissabte a les 13.30 h.

El col·leccionista i antiquari Adrià Codina, qui ha presentat avui els 5 vestits del líder de Queen adquirits “per bastant més de 5.000 euros” en una subhasta de Sotheby’s, ha explicat que 4 de les peces van ser pintades a mà pel mateix Freddie Mercury i que van ser utilitzades a la gira Hot Space Tour de 1982, amb els colors (groc, vermell, blau i verd) que corresponen a l’escenografia de la gira en qüestió. També ha afirmat que el cantant va pintar fletxes en tres de las samarretes de manera reivindicativa en al·lusió a un videoclip associat a la gira, Body Language, que va ser el primer de la història censurat per la MTV per l’aparició de cossos seminus.

Quant a la cinquena samarreta, “una de les més icòniques que va portar el líder de Queen durant els darrers anys, a partir de l’any 1984 per a la gira The Works”, està basada en la pel·lícula Flash Gordon, la banda sonora de la qual és precisament de Queen.

destaquem

Codina, qui ha comentat com a curiositat que avui fa 32 anys que va morir Freddie Mercury, ha explicat que va adquirir aquest material en la subhasta de 6 dies en la qual es licitava el patrimoni que el cantant va deixar a la seva primera parella, Mary Austin, corresponent al que tenia a casa seva (mobles, vestits i altres objectes personals, lletres de cançons, etc.) i en la qual només van poder acreditar només 200 persones, “la majoria multimilionaris”. En el concurs es van subhastar 30.000 articles i es van recaptar 46 milions d’euros.

El col·leccionista exposarà també diverses imatges del grup (incloses dues fotografies oficials de Queen firmades pels seus membres) i algunes portades dels seus àlbums. L’historiador de l’art i investigador ha localitzat centenars de fotografies, vídeos i portades de discs en les quals Freddie Mercury vesteix aquestes peces de roba.

Futur museu en un poble de Lleida

El col·leccionista ha dit que aquesta col·lecció es tornarà a veure a Lleida, en un altre espai i durant més dies, i que es podrà veure a Madrid, el proper mes d’abril, i segurament també a Barcelona. També ha anunciat que d’aquí 3 o 4 anys té el projecte de crear un museu, “probablement en un poble de Lleida” amb totes les seves col·leccions musicals (associades a cantants com Freddie Mercury o Elton John i a altres cantants, al còmic de Tintin i a obres d’art dels segles XIX, XI i contemporànies, entre altres àmbits).

Els vehicles clàssics, protagonistes

El Club de Vehicles Històrics de Lleida ha coordinat la presència d’una vuitantena de cotxes, motos, tractors, autobusos i camions de petit tonatge, com ara una col·lecció de vehicles Renault (començant per un Monasix de 1930), un Fiat 501 centenari de 1923, dos Buick dels anys trenta, un microcotxe Clua, un espectacular Renault Spider i vehicles americans diversos com ara un Ford Mustang Cabriolet Cleveland (1973), un Cadillac Eldorado (1974) o un Dodge Charger (anys 70).

També es podran veure 12 vehicles Citroën 2 CV (inclòs un muntatge dels anys seixanta que recrea una excursió de pícnic) amb motiu del 75 à aniversari del model i 8 vehicles Citroën Mehari (amb una unitat especial 4/4 difícil de veure) per commemorar el 55è aniversari del model. En la secció de camions destaca un Ford de l’any 1946 de morro llarg, un Sava S-70, un Pegaso Europa i un Pegaso Egipci preparat per habitatge.

Els sectors presents al saló són els de la ceràmica, vidre i escultura; utensilis antics; joieria; llibres i arts gràfiques; pisa i porcellana anglesa; parament de cuina; mobles; numismàtica; orfebreria i argenteria; pintura; roba; ivori; discos; vehicles clàssics i antics; clubs i associacions, restauració de motos i maquetisme ferroviari.

La 29a edició de Lleidantic (Saló d’Antiquaris i Brocanters de Lleida), la 16a edició de Lleida Retro (Fira de Vehicles Clàssics), la 12a Trobada del Disc i la 2ª edició de Mini Expo Tren, obriran les portes el 24 i 25 de novembre al Pavelló 4 de Fira de Lleida amb 36 expositors i milers de peces de tot tipus. L’horari que anirà de 10.30 a 14.00 h i 16.00 a 20.00 h.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Pilar Bosch, Estefania Rufach i Rosa Mesalles presenten la programació dels Premis Literaris 2026
Cultura

La setmana dels Premis Literaris homenatjarà Vallverdú, Pàmies i Lorca

Laura Quintana · 28 oct. 2026
‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema
Cultura

‘Els mals noms’, guardonat com a millor llargmetratge de ficció al Som Cinema

Maria del Val · 26 oct. 2026
Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània
Cultura

Mor als 79 anys el poeta lleidatà Jaume Pont, una de les veus més destacades de la literatura catalana contemporània

Vanesa Ortega · 22 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.