Societat

Obres a l’escola Sant Josep de Calassanç i al carrer Alfred Perenya per millorar l’accessibilitat

Obres a l’escola Sant Josep de Calassanç i al carrer Alfred Perenya per millorar l’accessibilitat

L’actuació inclou l’ampliació de voreres en aquest sector entre els barris del Clot i Zona Alta i també en un tram del carrer Penedès, a Balàfia, així com un nou tram de 190 metres de carril bici


La Paeria inicia les obres de millora de l’entorn de l’escola Sant Josep de Calassanç, al barri del Clot, que tenen com a objectiu implantar itineraris segurs per a vianants i la millora de l’accessibilitat, amb un nou tram de carril bici al carrer Alfred Perenya.

Les obres afecten al carrer Alfred Perenya, entre Enric Granados i Alcalde Porqueres i al carrer Comtessa Elvira, entre la sortida de l’escola i Humbert Torres.

A Alfred Perenya s’amplien les voreres, que passen d’1,35 metres d’amplada a 1,95 m. A més, s’habilitaran 190 metres de carril bici unidireccional (en sentit Rovira Roure) d’un metre d’ample, que donarà continuïtat al tram que s’ha acabat recentment en un altre projecte. S’eliminarà una filera d’aparcaments per guanyar l’espai necessari. També es renova la xarxa d’aigua potable, s’hi instal·len 10 embornals nous, es planten 7 arbres i es renoven 22 lluminàries.

A Comtessa Elvira es pacificarà el carrer convertint-lo en un espai de plataforma única, de manera que la vorera passarà d’1,4 metres d’ample a 7,9. Igualment, es renova la xarxa d’aigua potable, es planten 5 arbrers i s’instal·len 3 nous punts de llum.

Afectació a la mobilitat per les obres

Mentre duren els treballs, quedarà tallat al trànsit el carrer Alfred Perenya, entre el carrer d’Enric Granados i el carrer d’Humbert Torres, però es mantindrà l’accés per als vianants. El carrer d’Enric Granados es canviarà de sentit entre Alfred Perenya i Aribau, per donar sortida als vehicles que venen des de Rovira Roure i Sans i Ribes per Alfred Perenya. A més, l’alumnat de l’escola Sant Josep de Calassanç no podrà accedir al centre pel carrer Comtessa Elvira i ho farà pel carrer Pau Claris.

Actuació al carrer Penedès

En una altra fase dins d’aquest mateix projecte, adjudicat a l’empresa MJ Gruas, s’actuarà també al carrer Penedès, eixamplant la vorera dels números senars, entre els carrers La Garrotxa i La Selva. L’amplada del pas per a vianants passarà de dels 2,05 metres actuals a 3,2 m. Per a guanyar espai es reduirà l’amplada de la calçada, mantenint les places d’estacionament. També s’hi renova un tram de col·lector i la xarxa d’aigua potable, i s’instal·len deu nous punts de llum. Es dona també així continuïtat a l’actuació feta l’any passat en el tram que va des de la plaça de França fins al carrer de la Selva.

El pressupost d’execució del conjunt d’aquestes obres és de 719.534,12 € i el termini d’execució és de 5 mesos.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Detingut un menor d’edat per crear i administrar grups de BLOCUS a Lleida

Successos

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

El CF Pardinyes dona el tret de sortida al seu 75è aniversari amb una gran festa a la Llotja

Futbol

Tàrrega reivindica el 25N amb la campanya ‘Calladeta estàs més guapa’

Societat

També t’interessarà

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia
Societat

Puente estudia tallar fins a dos anys l’alta velocitat Madrid-Barcelona per renovar la línia

Vanesa Ortega · 30 oct. 2026
Vista aèria amb el traçat del nou vial de Víctor Torres i les dues rotondes dibuixats sobre el terreny
Urbanisme i habitatge

La Paeria licita l’ampliació de Víctor Torres, una obra de 5,6 milions

Laura Quintana · 30 oct. 2026
La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.