Societat

Primera trobada de la Taula de Salut Comarcal del Segrià

Primera trobada de la Taula de Salut Comarcal del Segrià

Aquest dijous ha tingut lloc al Consell Comarcal del Segrià la primera reunió d’aquest any de la Taula de Salut Comarcal, en què una vintena de tècnics i electes responsables de les àrees de Joventut i Salut dels municipis de la comarca han fet balanç del Pla de Salut i Educació Emocional i han establert les línies de treball per a al 2020. En concret, hi han participat una vintena de regidors i tècnics de Joventut d’ajuntaments, coordinadores pedagògiques dels instituts d’Almacelles, Almenar, Torrefarrera, Alcarràs, Seròs i Alpicat, així com referents del programa Salut i Escola i agents de les àrees bàsiques de Salut.

La vicepresidenta del Consell Comarcal i cap de l’àrea de Joventut, Teresa Malla, ha donat la benvinguda als assistents i els ha agraït la tasca duta a terme amb el jovent. Després, s’ha fet una valoració de les accions que ha impulsat l’ens comarcal en matèria de salut i s’ha portat a terme una dinamització. També s’han donat a conèixer les dues noves Referents d’Ocupació Juvenil.

Cal recordar que el Consell Comarcal del Segrià, mitjançant el Servei Comarcal de Joventut «JoveSegrià», està duent a terme un Pla de Salut i Educació Emocional als instituts de la comarca que consta de diferents accions com tallers, debats, ponències, formacions als equips educatius i espectacles teatrals de caràcter transversal i complementari al currículum escolar. L’objectiu de la iniciativa, que té una durada de quatre mesos, és treballar aspectes de prevenció i de sensibilització que afecten la salut del jovent, així i com la formació contínua del professorat i dels equips educatius. Les principals temàtiques escollides en el marc de la Taula de Salut Comarcal fan referència a l’ús de les xarxes socials (ciberassetjament), educació emocional i convivència en l’entorn dels instituts, creixement personal i habilitats de vida i la prevenció de la violència vinculada a situacions de gènere.

El Pla de Salut Comarcal del Segrià es gestiona des del Servei Comarcal de Joventut del Consell Comarcal del Segrià «JoveSegrià» i rep el suport de la Direcció General de Joventut i del Programa Salut i Escola.

TerritoriAlcarràs · Segrià
Més notícies de Alcarràs →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.