Societat

⏯️ Protestes contra la reina Letizia en un acte contra el càncer a Lleida

⏯️ Protestes contra la reina Letizia en un acte contra el càncer a Lleida

Un centenar de persones han rebut amb crits contra la monarquia la reina Letizia que aquest dimarts ha participat en un acte al Caixaforum de Lleida, davant d’un ampli dispositiu policial. La reina, Presidenta d’Honor amb caràcter permanent de la Associació Espanyola Contra el Càncer i de la Fundació Científica de la Associació, ha assistit a una conferència impartida pel doctor Carlos López-Otín, que recorre diversos punts d’Espanya amb l’objectiu d’incrementar la visibilitat i el coneixement de la malaltia a la societat, a més de traslladar els serveis gratuïts que ofereix l’Associació als pacients amb càncer i les seves famílies. La reina també ha estat rebuda per un altre grup d’un centenar de persones que li donaven suport.

D’entre els manifestants contraris a la presència de la reina, hi havia un grup de persones del grup de suport a Pablo Hasel. Un d’ells, Josep Bustos, ha lamentat que el raper lleidatà segueixi a la presó de Ponent mentre ella «es passeja» pels carrers de Lleida. «No la volem. A Lleida no tenim rei, ni reina, ni monarquia que ens representi», ha dit. També hi era la mare del raper, Paloma Duró, que considera «indignant» la presència de la reina mentre el seu fill està a la presó des de fa més d’un any i mig per denunciar «fets objectius» de la monarquia.

S’han sentit crits de ‘fora la monarquia espanyola’ o ‘els borbons són uns lladres’ en una banda del carrer, mentre a l’altra banda els simpatitzants de la monarquia cridaven ‘visques’ a la reina.

A la conferència també han participat el president de la Asociación Española Contra el Cáncer, Ramón Reyes, i el president de l’Associació Contra el Càncer a Lleida, Sisco Maranges.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.