Societat

Prova pilot de la Paeria per evitar abocaments de runa a l’Horta

Prova pilot de la Paeria per evitar abocaments de runa a l'Horta

La Paeria ha posat en marxa una prova pilot a l’Horta de Lleida amb la instal·lació d’un contenidor per evitar l’abandonament de runes i materials d’obra als camins i finques de les diferents partides. Es tracta d’una caixa-contenidor de 15 m3 que s’ha ubicat a la cruïlla dels Tres Pontets, prop d’una àrea d’aportació de contenidors. Així, es facilita la recollida de materials diversos que es puguin generar en aquest entorn i minimitza l’impacte en aquest espai natural. La iniciativa s’ha dut a terme a proposta de la Comissió de l’Horta de la Federació d’Associacions de Veïns de Lleida (FAVLL).

El regidor de l´Horta, David Melé, acompanyat del president de l’esmentada Comissió, Francesc Montardit, i de la presidenta de l´AV de la Partida Mariola, Marina Pifarre, ha valorat positivament els primers resultats de l’actuació. Melé ha explicat que s’està avaluant el funcionament de les primeres setmanes per implementar la mesura en altres zones. En aquest sentit, ha dit que ja s’han realitzat diversos buidatges, fet que demostra un ús freqüent del contenidor. Melé ha recordat que una de les prioritats de la Regidoria és controlar i evitar actes incívics a l’Horta i que estan implantant actuacions com aquesta que serveixin per reduir-ne l’impacte.

La caixa-contenidor disposa d’un accés a peu pla per facilitar el dipòsit dels materials i es troba senyalitzada indicant allò que es pot dipositar. Els serveis de recollida de l’Horta, quan detecten que està plena, la retiren per buidar-la. Cal recordar que els materials d’obra i runes de petites obres particulars es poden portar de forma gratuïta a la deixalleria municipal de Pardinyes, a la carretera de Corbins Km 1. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.