Política

⏯️ Pueyo reclama al Govern espanyol més implicació en la campanya de la fruita

⏯️ Pueyo reclama al Govern espanyol més implicació en la campanya de la fruita

El paer en cap, Miquel Pueyo, i la regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030, Mariama Sall, van mantenir ahir una reunió a Madrid amb el Director General de Migracions del ministeri d’Inclusió, Seguretat Social i Migracions, Santiago Yerga Cobos, dins de les gestions iniciades des del govern municipal per tal de demanar col·laboració d’altres administracions en la gestió de la campanya de la fruita.

“Demanem una major implicació de les administracions perquè al final la ciutat de Lleida és la que ha d’entomar i gestionar determinats aspectes d’aquest moviment de persones, però no tenim ni les competències ni els recursos per fer-ho. També hem reiterat al director general la nostra demanda, que ja vam fer pública l’any passat, de processos de regularització adreçats a persones que són aquí i porten anys aquí i que no desapareixeran. Però ens ha dit que no tenen prevista cap modificació de la normativa d’estrangeria en aquest sentit”, va explicar l’alcalde.

En canvi, Yerga sí que es va comprometre a donar continuïtat a la mesura adoptada l’any passat per tal de permetre que els joves menors d’edat no acompanyats que deixen d’estar tutelats per complir la majoria d’edat puguin optar a tenir un contracte de treball, per evitar així d’enviar-los “a un llimb”.

Es faran més gestions

Pueyo va remarcar que aquesta visita anirà seguida d’altres reunions i gestions “perquè no ens cansarem d’intentar que totes les administracions comparteixin l’esforç per gestionar adequadament no només la campanya de la fruita sinó tota la mobilitat de persones que es produeix a la regió fruitera de Lleida cada estiu”. A més, l’alcalde va recordar que la Paeria ja ha posat fil a l’agulla per a bastir un recurs habitacional que servirà per acollir unes 150 persones, tant a l’estiu com a l’hivern, que podria estar llest a finals d’aquest any, de manera que aquest estiu es reforçarà l’allotjament provisional en un pavelló de la Fira.

“Hem de pensar què suposa l’arribada de 40.000 persones a tota la zona de la plana de Lleida. És com si a la ciutat de Barcelona arribessin de cop 120 o 130.000 persones, l’ajuntament no ho podria gestionar. Farem mans i mànigues, tot el possible, com ho fem sempre. Però vull que quedi clar que no és només ajuntament de Lleida qui ho pot resoldre, aquí hi ha de jugar tothom, sector agrari, administració de la Generalitat i de l’Estat i per això som avui aquí. El que no podem fer és mirar amb indiferència un espectacle de pobresa, sofriment i falta d’oportunitats”, va concloure Pueyo. 

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible
Ajuntaments

La Paeria congela els impostos per al 2027 i amplia les bonificacions per fomentar l’habitatge assequible

Maria del Val · 21 oct. 2026
Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista
Política

Desplegament policial a Lleida per evitar que una manifestació de Vox es trobi amb una concentració antifeixista

ACN · 16 set. 2026
Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost
Política

Enjuanes, Valls i Morón exerciran l’Alcaldia accidental de Lleida durant l’agost

Maria del Val · 30 jul. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.