Societat

Rialp sancionarà l’amo de La Bruixa d’Or per tirar brossa a la via pública

Rialp sancionarà l'amo de La Bruixa d'Or per tirar brossa a la via pública

L’ajuntament de Rialp obrirà un expedient sancionador contra Xavier Gabriel, propietari de la coneguda administració de loteria La Bruixa d’Or de Sort, per tirar a la via pública escombraries procedents d’un bloc d’apartaments turístics de la seua propietat al municipi. Va succeir aquest diumenge a la tarda, quan Gabriel es va desplaçar de Sort a Rialp i va començar a treure de l’edifici bosses i recipients amb rebutjos per deixar-los en una zona verda propera, mentre que alguns veïns el van increpar per això. Així ho van explicar tant l’ajuntament, que va requerir als Mossos d’Esquadra que aixequessin acta dels residus al carrer, com el mateix Gabriel, que va expressar el seu rebuig del sistema de recollida porta a porta que el consell del Pallars Sobirà aplica a la comarca des de la primavera.

«Ningú no pot fer servir mecanismes incívics per queixar-se», va subratllar l’alcalde, Gerard Sabarich, que va assenyalar que «el sistema de recollida pot ser millorable, però això no justifica aquest tipus d’accions». El primer edil va avançar que el consistori posarà en marxa el procés per a una sanció administrativa i estudiarà també la possibilitat d’accions judicials.

Per la seua part, Gabriel va afirmar que va anar a Sort arran de les queixes d’un dels clients allotjats als pisos i que va treure les escombraries de l’edifici per dipositar-les «en un lloc que no era el correcte, però que no molestava ningú». L’empresari, que els últims mesos s’ha posicionat contra la recollida porta a porta amb una recollida de firmes i publicacions en xarxes socials, es va reafirmar que «en pisos turístics és inviable una separació d’escombraries tan depurada com la que demanen» i va dir que el sistema «perjudica els meus clients i interessos».

 

veïns el van increpar

Veïns de Rialp van increpar Xavier Gabriel quan el van veure deixar els rebutjos en una zona verda

 

TerritoriRialp · Pallars Sobirà
Més notícies de Rialp →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social
Societat

La Diputació invertirà 3,5 milions per habilitar 52 habitatges de lloguer social

Laura Quintana · 26 oct. 2026
Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya
Societat

Aigüestortes concentra els boscos madurs de més qualitat coneguts fins ara a Catalunya i Espanya

Vanesa Ortega · 8 oct. 2026
Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua
Societat

Paneque anuncia un estudi de viabilitat del túnel de la Bonaigua

Vanesa Ortega · 4 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.