Salut inverteix 93 milions d'euros en equipaments sanitaris a Lleida des del 2022

REDACCIÓ / Lourdes Farré
Publicat: 
19-03-2024
Actualitzat: 19-03-2024 5:00
Temps aproximat lectura Temps aproximat de lectura:
  • Salut inverteix 93 milions d'euros en equipaments sanitaris a Lleida des del 2022
    Peu de foto: 
    L'edifici de consultes externes de l'Arnau de Vilanova acollirà tota l'activitat ambulatòria del centre - Foto: Generalitat de Catalunya

La prioritat clara del Departament de Salut és modernitzar i millorar el sistema sanitari, una tasca que requereix, de manera crucial, millores en les infraestructures. Des del 2021, s'han invertit aproximadament 93 milions d'euros en centres de salut a la Regió Sanitària de Lleida, que inclou tant millores en els centres existents com la construcció de nous.

El parc hospitalari de Lleida, format per l'Hospital Universitari Arnau de Vilanova (HUAV) i l'Hospital Universitari Santa Maria, està experimentant un conjunt d'obres destinades a millorar la capacitat i la qualitat assistencial. Amb una inversió d'uns 80 milions d'euros, es busca adaptar els hospitals a les noves necessitats assistencials i evitar les derivacions cap a centres de Barcelona. Destaquen projectes com la construcció de l'edifici de consultes externes de l'HUAV, amb 114 espais de consulta i gabinets, i la reforma i ampliació del bloc quirúrgic, que passarà a disposar de 22 quiròfans amb tecnologia de última generació.

En l'àmbit de l'atenció primària, les obres en curs en 4 centres permetran abordar els nous reptes assistencials. Destaca la construcció del Centre d'Urgències d'Atenció Primària (CUAP) Mollerussa, que serà el segon d'aquest tipus a la regió. Altres centres, com el CAP Bordeta-Magraners i el CAP Tàrrega, estan sent ampliats per millorar l'atenció als pacients. A més, s'han inaugurat recentment consultoris locals a Vilanova de la Barca i Tarroja de Segarra.

Pel que fa a la salut mental, s'estan realitzant obres per adequar els serveis a les necessitats de la població. A més, s'ha posat en marxa el Programa Acompanya'm a Lleida, destinat a infants i adolescents amb trastorns mentals greus.

Aquestes inversions, així com les previstes a mig i llarg termini, demostren el compromís del Govern de la Generalitat amb la millora del sistema sanitari a la regió de Lleida.

Comparteix

També t'interessarà