Societat

Salut proposa que Lleida avanci a la fase 2 i el Pirineu a la 3 aquest dilluns

Salut proposa que Lleida avanci a la fase 2 i el Pirineu a la 3 aquest dilluns

El Departament de Salut proposa al Ministeri de Sanitat que la regió sanitària de Lleida passi a la fase 2 del desconfinament a partir del dilluns vinent, 8 de juny, tot i que aquesta proposta està condicionada a la progressió dels indicadors. A més també demana que puguin avançar fins a aquest nivell de desescalada la regió sanitària de Barcelona i les metropolitana sud i nord. Pel que fa a les regions sanitàries del Camp de Tarragona, Terres de l’Ebre i la de l’Alt Pirineu i Aran, Salut demana que avancin a la fase 3. Les propostes han estat aprovades aquesta tarda pel Procicat i els informes pertinents s’enviaran avui mateix al govern espanyol. Girona, Catalunya Central, Penedès i Garraf es mantenen en fase 2.

L’executiu català recorda que la setmana passada es va decidir que la regió sanitària de Lleida continués uns dies més a la fase 1 arran que es va detectar un augment de casos en diversos àmbits. Segons el Govern, la situació té una “bona evolució” per la qual cosa l’àrea “estaria en condicions” per al pas a la fase 2.

Un dels aspectes “fonamentals” per a la progressió en el desconfinament és la capacitat del sistema de salut per identificar possibles focus de transmissió en col·lectius específics. En aquest sentit, a Lleida s’han posat en marxa plans d’acció concrets tant per a la població nouvinguda per treballar en la campanya de la fruita com per al sector dels escorxadors.

Tot i aquesta estabilitat, el Departament de Salut continuarà analitzant l’evolució de la regió sanitària de Lleida i la proposta de passi a la fase 2 estarà condicionada a la progressió dels indicadors epidemiològics els propers dies, subratlla el Govern.

La fase 3

En la fase 3, l’última abans d’entrar a l’anomendada “nova normalitat”, desapareixen les franges horàries reservades a col·lectius determinats. Tot i això, s’han d’extremar les mesures de seguretat i d’higiene amb els grups vulnerables.

També preveu que puguin obrir establiments i locals comercials amb independència de la superfície sempre i quan es limiti l’aforament al 50%. A més, les terrasses a l’aire lliure poden obrir al 75% i està permès el consum a la barra sempre que es garanteixi la distància de seguretat.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

La vaga de maquinistes redueix l'afluència de passatgers a l'estació de Lleida
Societat

La vaga de maquinistes redueix l’afluència de passatgers a l’estació de Lleida

ACN · 29 oct. 2026
Lleida és la demarcació catalana amb menys coneixements per actuar davant d'emergències
Societat

Lleida, a la cua de Catalunya en preparació davant d’emergències

Laura Quintana · 29 oct. 2026
Societat

Lleida reforça els autobusos i el trànsit al cementiri per Tots Sants

Laura Quintana · 29 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.