Societat

Seròs cedeix els terrenys a Interior per iniciar el nou parc de bombers

Seròs cedeix els terrenys a Interior per iniciar el nou parc de bombers

L’ajuntament de Seròs ja ha remès a la conselleria d’Interior la documentació que avala la cessió dels terrenys per construir el nou parc de bombers, ja que l’actual està des del 2016 apuntalat pel seu mal estat. Segons l’alcalde en funcions, Gabriel Pena (ERC), el mes de maig passat es va ratificar la cessió d’una finca al consistori per part d’Explotacions Agropecuàries Ferran-Agustí a canvi d’una altra de la mateixa extensió; i se’n va expropiar una altra després que el Jurat d’Expropiacions de la Generalitat en taxés el preu, ja que no es va poder arribar a un acord amb els seus propietaris.

En total, la parcel·la on es construirà el nou parc de bombers té uns 3.000 metres quadrats. El consistori ha hagut de pagar 7.000 euros per quedar-se amb part del terreny on s’aixecarà l’equipament i que ja ha traspassat a la Generalitat. Es tracta de l’últim pas perquè la conselleria pugui abordar les obres. El conseller d’Interior, Miquel Buch, va anunciar a mitjans d’abril la licitació del nou parc de bombers d’aquesta població del Baix Segre, que substituirà l’actual, construït fa més de vint anys i que es troba en molt males condicions. La intenció és que les obres, pressupostades en 800.000 euros, comencin l’any 2020.

En un principi la nova infraestructura hauria d’haver-se iniciat l’any passat però es va demorar ja que els terrenys triats en una primera opció es trobaven en zona inundable, per la qual cosa l’esmentat espai no era idoni d’acord amb el decret aprovat per l’Estat a finals del 2016.

Aquesta qüestió ha quedat conclosa amb la cessió dels nous terrenys. De moment, la vintena de bombers voluntaris estan a les antigues instal·lacions que han motivat nombroses queixes durant anys entre els efectius.

TerritoriSeròs · Segrià
Més notícies de Seròs →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.