Societat

Shalom rep ofertes per restituir la nau incendiada

Shalom rep ofertes per restituir la nau incendiada

La crida que va fer dilluns la Fundació Ilersis-Shalom ha tingut efecte i ja ha rebut diverses ofertes de naus industrials on traslladar la producció del centre especial de treball, que era al polígon d’El Segre i que va quedar destruït per un incendi diumenge passat. Segons va explicar ahir la gerent de l’entitat, Teresa Benet, han rebut moltes ofertes, fins i tot algunes de fora de Lleida ciutat, i ara hauran de revisar les instal·lacions proposades i debatre per saber si compleixen les necessitats necessàries per reprendre la producció. Una decisió que podria prolongar-se durant una setmana.

Tanmateix, l’objectiu de l’entitat, com ja va dir Benet dilluns, és recuperar l’activitat al més aviat possible. L’incendi va destruir per complet el centre especial de treball d’Ilersis-Shalom, una nau de més de 2.500 metres quadrats. A l’interior hi havia maquinària específica que s’adaptava a les necessitats dels treballadors i dels clients. El succés ha obligat l’entitat a resituar els quaranta treballadors del centre, dels quals una dotzena han hagut d’agafar-se unes vacances forçoses. Els danys encara estan valorant-se però s’estima que siguin milionaris.

A més de la maquinària, a dins de la fàbrica hi havia multitud de productes ja elaborats, com els lots de Nadal, activitat en la qual se centra l’empresa de reinserció social i laboral de persones amb discapacitat intel·lectual. La fundació va fer una crida a la solidaritat ciutadana i a les administracions per trobar amb urgència una nova nau en la qual reprendre el treball i poder complir d’aquesta manera les comandes per a Nadal. Tant Benet com el president d’Ilersis-Shalom, Antoni Siurana, van assenyalar la importància d’aquesta empresa per a Lleida i van confiar a poder fer front a aquest “terrible” succés.

L’incendi, del qual encara es desconeixen les causes i s’estan investigant, es va iniciar diumenge a la matinada. Va afectar per complet tot el complex i els Bombers van poder evitar que les flames s’estenguessin a les naus pròximes.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Balaguer es vesteix de gala per celebrar la Festa Major del Sant Crist

Societat

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.