Societat

Sindicats de Bombers anuncien mobilitzacions si no es fan tests

Sindicats de Bombers anuncien mobilitzacions si no es fan tests

Sindicats de Bombers de la Generalitat reclamen a Interior i a Salut que se sotmetin a proves PCR tots els efectius del cos per saber com ha afectat la pandèmia i afrontar la pròxima campanya forestal, que començarà aquest mes de juny, “amb una plantilla forta i controlada”. En el seu comunicat, els sindicats assenyalen que si no es fan aquestes proves hi podria haver mobilitzacions. Així, els sindicats CCOO, UGT, CATAC i CSIF demanen “que es gestioni de la manera més eficaç i ràpida la possible pràctica de les proves pertinents i serològiques a tots els membres del cos de Bombers per conèixer exactament l’estat en què es troba la plantilla”. Així mateix, recorden que amb la desescalada s’està “regularitzant l’activitat ordinària” i que la campanya forestal “està al caure”. Dos situacions, segons els sindicats, que fa preveure “un gran desgast del personal”, a més dels operatius de desinfecció que porten a terme en diferents espais a causa de la crisi sanitària.

El comunicat assenyala que “és alarmantment prioritari fer com més aviat millor els tests” als efectius de Bombers per posar en quarantena els afectats i “tenir una plantilla forta i controlada de cara als mesos que vénen”. En aquest punt, insten Interior a evitar possibles mobilitzacions per exigir les mesures de seguretat necessàries per als efectius. “Seria molt trist que en aquests dies tan excepcionals els bombers hàgim de tornar a sortir al carrer per reclamar els mínims de seguretat per a nosaltres i per a la ciutadania que atenem”, assenyalen en el comunicat. També subratllen que han hagut de treballar en moltes ocasions “amb material limitat, reutilitzant Equips de Protecció Individual per assistir les persones grans en residències, fent guàrdies amb mínims de contingència i adaptant els nostres entorns laborals per fer-los al més segurs possible”. També recorden que la formació dels aspirants a bomber està paralitzada per la pandèmia.

A començaments de mes, hi havia almenys 20 bombers aïllats a les comarques lleidatanes per casos positius o sospitosos de Covid, dels més de 300 efectius afectats a tot Catalunya. Nou eren del parc de Sort.

TerritoriLleida · Segrià
Més notícies de Lleida →

Més llegides

Tres escaladors rescatats al congost de Mont-rebei en dos operatius en menys de 24 hores

Successos

Els Mossos denuncien 252 conductors per excés de velocitat en tres hores i mitja a Ponent

Societat

Una incidència en les obres del bloc quirúrgic obliga a tancar sis quiròfans de l’Arnau de Vilanova

Salut

Mor als 73 anys el dirigent veïnal lleidatà Francesc Rosselló Ricart

Societat

65 anys de presó per a un home acusat d’agredir sexualment les seves tres nebodes menors a Lleida

Tribunals

També t’interessarà

Societat

Renfe adjudica a Siemens 30 trens d’alta velocitat per 1.218 milions d’euros

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Societat

El Govern declara Alfarràs zona afectada per l’incendi del 15 de setembre

Laura Quintana · 28 oct. 2026
Urbanisme i habitatge

La Paeria vol invertir 5,1 milions per reduir el risc d’inundacions a Lleida

Laura Quintana · 27 oct. 2026

El butlletí de cada matí

Les notícies clau de Lleida, Ponent i el Pirineu, a la teva safata abans de les 8 h. Gratuït.